• ۱۳۹۵/۰۷/۲۹ ۰۰:۵۹:۰۰
  • در معماری و طراحی داخلی خانه
  • توسط argan2
  • بازدید: 1785
  • اخرین ویرایش: ۱۳۹۶/۰۸/۱۳ ۱۱:۲۹:۰۷
  • چاپ نوشته هاچاپ پی دی اف
راید

راید

فروشگاه معماری

 راید

به گزارش ارگان معماری:در پروژه راید، گروهی از ساختمان ها متشکل از 28 خانه تراسی یک طبقه، در زمینی کشیده و کمی شیب دار (با جهت شیب از شمال به جنوب) قرار گرفته اند و در یک سمت خود دارای جاده ای می باشند که به منظور دسترسی به هر یک از خانه ها در نظر گرفته شده است. این خانه ها به صورت مشارکتی با انجمن خانه سازی کاکین که در سال 1962 توسط مایکل بیلی تأسیس شد ساخته شدند.


 راید

مایکل بیلی در صدد ایجاد مدلی جدید برای خانه سازی بود که هم از نظر کاربردی و هم از نظر زیبایی شناختی، بیشتر به نیازهای روزمره پاسخ دهد. پروژه راید که برای بهره برداری کارفرمای خود ساخته شد، دارای یک سالن اجتماعات می باشد. همچنین دارای زمین تنیس، محوطه بازی، باغچه های مشترک و نیز یک آپارتمان کوچک برای بازدیدکنندگان می باشد. این پروژه توسط فیپن رندال و پالز (phippen randall and parkes) در هتفیلد انگلستان در سال 1966 اجرا شد.

 راید

این خانه ها در طول شیب قرار گرفته اند و تراز طبقه همکف آنها، در هماهنگی با شیب، پایین می رود و بر خلاف خانه های دو طبقه شیروانی موجود در همسایگی خود، از بیرون به سختی قابل رویت هستند. ساختمان های یک طبقه، تنها کمی بلندتر از درخچه های اطراف می باشند و تنها دیوارهای مشترک بیرون زده و چوب تیره رنگ پنجره ها و قاب درها مشهود است.

 راید

در داخل واحدها دیوارهای مشترک به صورت یکدست و به عمق 6/8 متر (22 فوت و 3 اینچ) طراحی شده و خانه ها، بسته به اندازه خود، دارای عمق های متفاوت هستند. خانه ها به صورت طولی تقسیم شده و قسمت های نشیمن در یک سمت و اتاق خواب و حمام ها در سمت دیگر قرار گرفته اند. حمام ها همگی شبیه هم هستند و اتاق خواب ها دارای یکی از دو اندازه استاندارد می باشند. پارتیشن های جدا کننده اتاق خواب های کوچکتر که به منظور انعطاف پذیری بیشتر ایجاد شده اند، می توانند به وسیله درهای عریض کشویی و صفحات تاشو به نشیمن و پذیرایی باز شوند. نورگیرهای سقفی به منظور رساندن نور روز به مرکز پلان های عمیق تعبیه شده اند و خانه های بزرگتر دارای حیاط مرکزی هستند که دورتادور خود دارای شیشه کاری تمام ارتفاع می باشند.

توجه ویژه ای به معماری داخلی این خانه ها شده است؛ گنجه هایی در همه اتاق خواب ها و نیز در هال ورودی وجود دارند؛ همچنین پارتیشن میان آشپزخانه و ناهارخوری در یک وجه خود، گنجه و در وجه دیگر، قفسه و دهلیز کار مخصوص آشپزخانه می باشد. آشپزخانه همچنین دارای واحد سرویس در کنار درب خود می باشد که از بیرون و درون دسترسی دارد. کنتورهای آب و برق، از بیرون قابل خواندن بوده و زباله دان ها از آشپزخانه پر می شوند که می توانند از بیرون برداشته شوند. در هنگام ساخت این خانه، قرار بر این بود که شیر فروش بتواند از بیرون و بدون تماس با افراد خانه، شیشه های خالی شیر را با شیر جدید تعویض کند. نازک کاریها و جزئیات اجرایی این ساختمان عموماً ساده هستند. آجرکاری سازهای (باربر) رنگ شده، پارتیشن های چوبی جلا خورده اند؛ درها و پنجره های آلومینیومی به صورت کشویی عمودی بوده و دارای قاب چوبی هستند.
اشتراک

دیدگاه دیگران (بدون دیدگاه)...

Leave a reply

نام:: فیلد اجباری.
آدرس رایانامه: فیلد اجباری. غیر فعال
وبسایت::
کد امنیتی:: فیلد اجباری.
دیدگاه: فیلد اجباری.