• ۱۳۹۵/۱۰/۲۰ ۰۰:۵۹:۰۰
  • در طراحی و دکوراسیون ویلا
  • توسط argan2
  • بازدید: 1931
  • اخرین ویرایش: ۱۳۹۶/۰۸/۱۴ ۱۷:۵۷:۴۳
  • چاپ نوشته هاچاپ پی دی اف
ویلا استین دومونزی

ویلا استین دومونزی

 ویلا استین دومونزی

طرح این خانه، اجرایی از سیستم سازه ای موسوم به دومینو با دال های کف بدون تیر و کنسول شده از ستون های باریک می باشد. این طرح یک مدل مجلل از طرح آپارتمان کارکنان، نمایش داده شده از پاویلیون دولسپریت نوو همراه با تراس سرپوشیده دو طبقه آن می باشد.

طرح همچنین یک نقاشی سبک پیوریست سه بعدی و یک مجموعه از گونه های مواد مختلف می باشد که در یک قاب مستطیلی ترکیب بندی شده اند؛ همراه با پلکان های گرد، دیوارهای جلو آمده و ستون های بیضوی که جایگزین بطری ها و ستون های مجزایی برای اعضای خانواده استین و نیز مادام دومونزی و یک اتاق خدمه کامل می باشد؛ اما چیدمان دقیق پارتیشن ها نسبت به ترکیب بندی های فضایی و سازه ای بزرگ طرح، از اهمیت کمتری برخوردار است.


ورودی ویلا

این ویلا بر روی یک سایت کشیده و باریک قرار دارد و نمایی که رو به خیابان است به دقت نمایی رنسانسی ترکیب بندی شده است. نمای رو به باغ در پشت ساختمان، طرح آرامش بخش تر و انسانی تری دارد؛ یک باغچه ی سقفی که در آن فرمی بیضی شکل، مانند دودکش یک کشتی قرار دارد و یک تراس سرپوشیده ی دو طبقه که در تراز اول به باغ می رسد و پله گردی را مانند یک پلکان متحرک پایین می آورد.

 ویلا استین دومونزی

تعجبی ندارد که نام رسمی این خانه، مجموعه تراس ها می باشد؛ فضاهای بیرونی چند سطحی در مقایسه با فضاهای داخلی چشمگیرتر هستند. فضای اصلی زندگی در طبقه اول تقریبا به شکل حرف Z  بوده  که به دور آشپزخانه و تراس پیچیده شده است. فرم های منحنی، مانند حفره پیانویی شکل کف، اجازه دید به هال ورودی پایین دست را می دهد و پارتیشن منحنی شکل، فضای ناهارخوری را تعریف می کند.

نمای ویلا

بدون شک لوکوربوزیه این مسائل را نکات مدرن مهمی از هارمونی های کلاسیک نهفته در پس این طرح می دانست. این خانه هم اکنون در پاریس فرانسه وجود دارد، اما با تغییرات اساسی در طرح آن، به آپارتمان تبدیل شده است.

اشتراک

دیدگاه دیگران (بدون دیدگاه)...

Leave a reply

نام:: فیلد اجباری.
آدرس رایانامه: فیلد اجباری. غیر فعال
وبسایت::
کد امنیتی:: فیلد اجباری.
دیدگاه: فیلد اجباری.