• ۱۳۹۵/۱۰/۰۴ ۰۰:۴۰:۰۰
  • در طراحی و دکوراسیون داخلی مجتمع اداری
  • توسط argan2
  • بازدید: 1193
  • اخرین ویرایش: ۱۳۹۶/۰۸/۱۴ ۱۷:۱۷:۴۸
  • چاپ نوشته هاچاپ پی دی اف
مرکز آموزش و پیشگیری از حوادث ترکیه

مرکز آموزش و پیشگیری از حوادث ترکیه

مرکز آموزش و پیشگیری

به گزارش ارگان معماری:اگر شما هم شاهد ایده های دفتر طراحی و معماری OODA برای موزه هنر تایپه بودید حالا وقت آن رسیده تا با پروپوزال یا طرح پیشنهادی جدید این دفتر برای "مرکز آموزش و پیشگیری از حوادث" که در ترکیه واقع شده است آشنا شوید.


حجم مجتمع اداری

مجتمعی که قرار است حاصل یک رقابت جهانی برای طراحی ساختمانی باشد که در شهر استامبول ترکیه، وظیفه آگاهی بخشی، آموزش و ارائه راهکارهای مربوط به مقابله در خصوص سوانح و بلایای طبیعی و پیامدهای مربوط به آن را بر عهده دارد و حالا این ساختمان کج، خواهان عهده داری این مسئولیت است. ساختمانی که شیب محور سازه آن منطبق با طراحی محوطه ای است که با یک الگوی متناسب با طراحی های این کشور، در اطراف ساختمان شکل گرفته. در واقع این طرح و الگوی ترکیه ای به همراه پیاده راه ها و دیوار های کناری آن ها پدید آورنده مجموعه فضاهای فرهنگی است که در کنار این ساختمان برای برگزاری مراسم مختلف در نظر گرفته شده اند و روی سقف آن ها پوشیده از فضای سبز است.

مرکز آموزش و پیشگیری

مراجعین هم با عبور از میان این مجموعه فضاها به ساختمان اصلی هدایت می شوند. طرح نمای ساختمان اصلی الهام گرفته از یک طرح و الگوی عربی است که اندکی تغییر یافته و به روز شده. در داخل نیز فضاهای متعدد با سطوحی نا منظم برای میزبانی دوره های آموزشی، سمینار ها و سالن هایی به منظور افزایش آگاهی عمومی نسبت به حوادثی نظیر زلزله و سیل در نظر گرفته شده است.

حجم ساختمان

به لطف عبور نور خورشید از فیلترهایی که این طرح در نمای ساختمان به وجود آورده، در طول روز میهمانان هم از نور طبیعی بهره­مند می شوند و هم احتمالا این نور برایشان آزار دهنده نیست.

اشتراک

دیدگاه دیگران (بدون دیدگاه)...

Leave a reply

نام:: فیلد اجباری.
آدرس رایانامه: فیلد اجباری. غیر فعال
وبسایت::
کد امنیتی:: فیلد اجباری.
دیدگاه: فیلد اجباری.