• ۱۳۹۵/۰۵/۰۶ ۰۵:۴۰:۰۰
  • در طراحی موزه
  • توسط argan2
  • بازدید: 1313
  • اخرین ویرایش: ۱۳۹۶/۰۷/۲۶ ۲۰:۰۳:۴۹
  • چاپ نوشته هاچاپ پی دی اف
برج فیبری

برج فیبری

 

برج فیبری

به گزارش ارگان معماری: شرکت استرالیایی سوما soma که فعالیت رسمی خود را از سال 2007 آغاز کرده است. سوالی که برای شروع طراحی این برج مطرح کرد، این بود که : "آیا یک برج باید پیام ثابتی را به مخاطب ارائه دهد؟ آیا نیازی به تفسیرهای خاص مردم از معنای برج وجود دارد؟"

برج فیبری

برج فیبری(Fibrous Tower) یا طبیعت چندگانه (Multiple Natures) در شهر تای چونگ (Taichung)تایوان، توسط شرکت سوما و از سال 2011 شروع به طراحی و ساخت آن شد. کارفرمای این برج؛ خود دولت تای چونگ می باشد.

برج فیبری

برج فیبری(Fibrous Tower) شبیه چند "پا" می باشد که به مخاطب اجازه می دهد از بین آن براحتی و آزادانه حرکت کند. آنطور که به نظر می رسد، نظام این برج، از سلسله مراتبی محدودی بهره برده و بیشتر سعی در تولید فضاهای باز، شبکه ها و مسیرهای سبز کرده است.

برج فیبری

ساختار اصلی این برج از چهار پایه داخلی و چهار پایه خارجی تشکیل یافته که این هشت پایه توسط تیرهای مورب به هم متصل می شوند. از مزیت های این لوله ها؛ در دسترس بودن، سهولت ساخت و ساز و مقاوت هواست و بسیار شبیه به رشد عضلات و یا الیاف درخت می باشند. پردازش این ساختارها با استفاده از الگوریتم هایی است که از فرآیندهای بیولوژیکی تقلید کرده اند.

برج فیبری

شرکت سوما معتقد است؛ این برج در آینده، به عنوان ویترینی برای بهره صحیح از طبیعت عمل خواهد کرد. برجی که به محیط زیست پاسخی مناسب داده و راحتی ساکنانش را نیز فراهم می کند و در ضمن تخیل و احساسات مردم را هم به تکاپو می اندازد.

برج فیبری

این مراحل در آزمایشگاه بررسی شده اند. در آزمایشگاه پروسه انجام این کارها کاملا مشخص و مشهود است. چگونگی تولید انرژی از حرکات فیزوالکتریک ها(piezoelectric) و تبدیل آن به نور درشب، نحوه انطباق با شرایط متفاوت آب و هوایی توسط باز و بسته شدن حفاظ هایی خاص در برابر خورشید و باد.

برج فیبری

این برج به عنوان یک ساختمان بدون کربن و براساس سیستم هایی کاملا خودکفا و تجدیدپذیر عمل خواهد کرد. یک سری سلول های فتوولتائیک (Photovoltaic cells) نیز در سقف موزه و فضاهای یکپارچه نمایشگاهی تعبیه شده است. در ضمن استفاده از مدولارهایی کریستالی در سقف های مات بعضی از فضاها، منجر به تولید نور در روز و ایجاد سایه می شود.

برج فیبری

موزه این برج که در طبقه همکف قرار گرفته، از فضاهای نمایشگاهی کوچکتری تشکیل شده که منعکس کننده مقیاس محله ای می باشد وارتباط خوبی با بافت شهری پیرامون خود دارد.

برج فیبری

برج فیبری

برج فیبری

 


اشتراک

دیدگاه دیگران (بدون دیدگاه)...

Leave a reply

نام:: فیلد اجباری.
آدرس رایانامه: فیلد اجباری. غیر فعال
وبسایت::
کد امنیتی:: فیلد اجباری.
دیدگاه: فیلد اجباری.