• ۱۳۹۶/۰۶/۲۲ ۱۱:۳۲:۵۵
  • در ایده های جدید معماری
  • توسط argan2
  • بازدید: 1404
  • اخرین ویرایش: ۱۳۹۶/۰۸/۱۵ ۱۴:۱۹:۱۱
  • چاپ نوشته هاچاپ پی دی اف
جزیره خورشیدی

اولین مجتمع تفریحی پنج ستاره‌ی کاملاً خورشیدی

ساختمان انرژی خورشیدی

به تازگی در مالدیو، اقامتگاه گردشگری‌ با نام فاینولو ویلاز (Finolhu Villas) توسط شرکت کلاب مد (Club Med) افتتاح شده است که تمام انرژی خود را از صفحات خورشیدی تأمین می‌کند.

این اقامتگاه پنج‌ستاره که توسط معماران نیویورکی شرکت یوجی یامازاکی (Yuji Yamazaki Architecture PLLC) و مشارکت شرکت محلی دیزاین ۲۰۰۰ (Design 2000) و شرکت ایتالیایی  مهندسی  فناوری‌های آبی تی اند دی (T&D Water Technologies) ساخته شده است، اولین تفریحگاهی است که تمام نیازهای خود را با انرژی خورشیدی تأمین می‌کند و می‌تواند سالانه پذیرای ۱۰۰ مهمان باشد.

اگرچه صفحات خورشیدی این مجموعه‌ی اقامتی-تفریحی در معرض دید میهمانان قرار دارند، اما به طور کاملاً یکپارچه‌ در قالب بخشی از معماری این مکان، آرایش شده‌اند. برای رفتن به ویلاهای روبه‌دریای این اقامتگاه، باید از  گذرگاه‌های پوشیده شده توسط صفحات خورشیدی عبور کرد که به شکلی پله‌ای ساخته شده‌اند تا حریم خصوصی میهمانان را حفظ کنند. این صفحات خورشیدی در شب نیز مانند فانوس روشن می‌شوند و چیزی کم از زیبایی طبیعی این مناطق ندارند.

در ادامه تصاویری از این اقامتگاه زیبای سازگار با محیط زیست را برای شما گردآوری کرده‌ایم که امیدواریم از دیدنشان لذت ببرید


ساختمان انرژی خورشیدی

ساختمان انرژی خورشیدی

ساختمان انرژی خورشیدی

ساختمان انرژی خورشیدی

ساختمان انرژی خورشیدی

ساختمان انرژی خورشیدی

ساختمان انرژی خورشیدی
اشتراک

دیدگاه دیگران (بدون دیدگاه)...

Leave a reply

نام:: فیلد اجباری.
آدرس رایانامه: فیلد اجباری. غیر فعال
وبسایت::
کد امنیتی:: فیلد اجباری.
دیدگاه: فیلد اجباری.