• ۱۳۹۵/۰۵/۲۴ ۰۵:۴۰:۰۰
  • در طراحی دیگر فضاها
  • توسط argan2
  • بازدید: 1438
  • اخرین ویرایش: ۱۳۹۶/۰۷/۲۹ ۲۰:۰۷:۲۶
  • چاپ نوشته هاچاپ پی دی اف
تراس تابستانی

تراس تابستانی

 

تراس تابستانی

به گزارش ارگان معماری: پروژه تراس تابستانی در سال 2009-2010 توسط گروه معماری زابر
za bor architects)) ))در شهر مسکو، پایتخت روسیه طراحی شد. این پروژه در فضایی به مساحت 43 مترمربع اجرا گردید و در مسابقه معماری برگزار شده توسط شهرداری مسکو، با موضوع "احیاء فضا" موفق به دریافت جایزه شده است.

تراس تابستانی

موضوع مسابقه بدین صورت بود که صاحبان خانه ها و ویلاهای مسکونی شهر مسکو بایستی با مشاوره یک گروه معماری، طرحی را برای تغییر در نما و احیاء فضاهای بیرونی به شهرداری مسکو ارائه دهند و در صورت تایید، طرح مورد نظر را اجرا کنند.

تراس تابستانی

نکته جالب در این مسابقه این است که، شهرداری مسکو کلیه هزینه های طراحی و اجرای فضاهای مورد نظر را بر عهده گرفته است تا با یک سیستم تشویقی و سازماندهی شده، سیمای شهری را تغییر داده و الگوهای جدید معماری را در سطح شهر پیاده سازد. طراحان تراس تابستانی، از ورق های پلی کربنات رنگی بر روی یک اسکلت ساخته شده از فولاد و آلومینیوم برای این منظور استفاده کرده اند.

تراس تابستانی

در ایجاد تنوع رنگی و زاویه بندی قطعات بسیار دقت شده است. این طرح، ارتباط مناسبی را مابین کلبه و فضای اطراف ایجاد کرده است. رنگ سبز نمادی از فصل های بهار و تابستان و رنگ های زرد و قرمز نیز نمادی از فصل زمستان است. دیوار آجری در این تراس با رنگ خاکستری پوشیده شده است تا هماهنگی مناسبی را در حجم تراس ایجاد کند. کف این تراس با تخته چوب های محلی مفروش شده است و درون این فضا از کاج های اروپایی و مبلمان غذاخوری سفید رنگ استفاده شده است.

تراس تابستانی

تراس تابستانی

ارگان معماری سرزمین معماران جوان

 

اشتراک

دیدگاه دیگران (بدون دیدگاه)...

Leave a reply

نام:: فیلد اجباری.
آدرس رایانامه: فیلد اجباری. غیر فعال
وبسایت::
کد امنیتی:: فیلد اجباری.
دیدگاه: فیلد اجباری.