• ۱۳۹۵/۰۵/۰۵ ۰۵:۲۰:۱۸
  • در طراحی و دکوراسیون داخلی مجتمع ورزشی
  • توسط argan2
  • بازدید: 1307
  • اخرین ویرایش: ۱۳۹۶/۰۷/۲۶ ۱۹:۴۸:۵۶
  • چاپ نوشته هاچاپ پی دی اف
استادیوم صخره ای

استادیوم صخره ای


استادیوم صخره ای

به گزارش ارگان معماری: استادیوم صخره ای (Rock Stadium) ))در زمینی بیابانی با حدود 200 هزار مترمربع مساحت، توسط گروه معماران MZ طراحی شد.

استادیوم صخره ای

شناخت زبان قدرتمند سایت و توجه به آن، حالتی خاص به این استودیوم داده است. فرم این استودیوم شبیه یک کوه سنگی می باشد که از دل بیابان سر برآورده است. ادغام این فرم و چشم اندازهایی که به محیط پیرامونی دارد؛ مرزهایی کاملا طبیعی را رقم زده و اجازه می دهد تا بازدیدکنندگان در تعاملی مطلوب از این فضاها نهایت لذت را ببرند.

استادیوم صخره ای

تعریف فضای اصلی استادیوم و فعالیت های مرتبط با آن، شبیه نمونه های باستانی آمفی تئاترها و معابد می باشد و بیشتر از همه اشاره به اولین آمفی تئاتر یونانی دارد که در زمینی شبیه به همین توپوگرافی ساخته شده بوده است و آن را به مجسمه ای باشکوه تبدیل کرده است.

استادیوم صخره ای

ورودی بزرگ و باشکوه این استادیوم، بسیار شبیه به ورودی معبد آناهیتا می باشد. راهروهای تنگ و طولانی، مسیر رسیدن به پارکینگ، دهانه های پراکنده و نمای سنگی استادیوم و استفاده از مصالح محلی، بر شکوه آن افزوده و در ضمن این رویکرد خاص پروژه در عین استتار در زمین، به پایداری بنا اضافه کرده است.

استادیوم صخره ای

استادیوم صخره ای با این طراحی ساده و بی نظیرش همچون جواهری باشکوه در بیابانهای شهر العین، امارات متحده عربی (Al Ain, United Arab Emirates)))، همچون چراغی در شب عمل می کند و به مثابه یک نشانه می باشد. گفتنی است؛ این استادیوم برنده جایزه "Retail and Leisure Award"سال 2012 و به عنوان بهترین ساختمان سال 2012 امارات انتخاب شد.

 

اشتراک

دیدگاه دیگران (بدون دیدگاه)...

Leave a reply

نام:: فیلد اجباری.
آدرس رایانامه: فیلد اجباری. غیر فعال
وبسایت::
کد امنیتی:: فیلد اجباری.
دیدگاه: فیلد اجباری.