• ۱۳۹۵/۰۹/۰۶ ۰۰:۱۵:۰۰
  • در طراحی و معماری کلیسا
  • توسط argan2
  • بازدید: 1150
  • اخرین ویرایش: ۱۳۹۶/۰۸/۱۴ ۱۰:۰۸:۰۲
  • چاپ نوشته هاچاپ پی دی اف
کلیسای Mortensrud

معماری خاص کلیسای Mortensrud

کلیسای Mortensrud

این کلیسا واقع درشهر اسلو در کشور نروژ می باشد. این کلیسا توسط معماران اتریشی در سال 1998 طراحی شد و در سال 2002 افتتاح گردید. این مکان ابتدا به عنوان آموزشگاهی در روزهای یکشنبه به عبادت کنندگان اجاره داده می شد و همچنین به عنوان کلیسا نیز فعالیت می کرد.

کلیسای Mortensrud

اولین نکته جالب توجه در معماری این کلیسا این می باشد که به ساختار زیست محیطی هیچ آسیبی وارد نشده است.در این پروژه خاکبرداری صورت نگرفته و انفجاری برای زیر ساخت انجام نشده است بلکه فقط برداشتن لایه نازکی از خاک انجام شده است که باعث حفظ پوشش گیاهی آن منطقه شده است.

کلیسای Mortensrud

ساختمان کلیسا واقع در قله تپه ای، احاطه شده از درختان کاج بلند می باشد که ظاهر آن به صورت مستطیل و سقف آن سه گوش و دارای دیواری قوی از تخته سنگ است و همچنین لوح شیشه ای دارد که انعکاس نور و پوشش گیاهی آن منطقه زیبایی خاصی به ساختمان بخشیده است.

کلیسای Mortensrud

بعضی از درختان توسط اتاق هایی که دور تا دور آنها شیشه می باشد حفظ شده اند و همچنین تکه سنگ هایی که در کف سالن ها می باشند تراشیده نشده اند و ساختار طبیعی خود راحفظ کرده اند،همین طوردیوار های سنگی بسیار قوی سقف را تحمل می کنند.

کلیسای Mortensrud

معماری این کلیسا جوایز متعددی دریافت کرده است از جمله جوایزآن، طراحی سازه اروپا در سال 2003،جایزه ساخت سازه نروژ در سال2003 ودر سال 2007 یکی از مهم ترین ساختمان های پس از جنگ در نروژ تعیین شد و معماران این بنا مدال گروش را در سال 2003 دریافت کردند.

کلیسای Mortensrud

کلیسای Mortensrud

کلیسای Mortensrud

کلیسای Mortensrud
اشتراک

دیدگاه دیگران (بدون دیدگاه)...

Leave a reply

نام:: فیلد اجباری.
آدرس رایانامه: فیلد اجباری. غیر فعال
وبسایت::
کد امنیتی:: فیلد اجباری.
دیدگاه: فیلد اجباری.