• ۱۳۹۷/۰۲/۱۶ ۰۶:۰۰:۰۴
  • در دانستنی های معماری
  • توسط argan2
  • بازدید: 1474
  • اخرین ویرایش: ۱۳۹۷/۰۱/۱۹ ۱۶:۳۹:۴۵
  • چاپ نوشته هاچاپ پی دی اف
بر طرف کردن چند مشکل در طراحی و چیدمان خانه

بر طرف کردن چند مشکل در طراحی و چیدمان خانه


پایگاه معماری ارگان می نویسد: به راه حل و ترفند هایی که توسط کارشناسان حرفه ای مطرح شده است می پردازیم که با کمک این ترفند ها می توانید بزرگ ترین مشکلات موجود در خانه خود را قابل کنترل و بر طرف سازید. در ادامه به مهم ترین مشکلات مطرح شده و راه حل های آن ها توجه کنید.


:ایجاد خطای دید

 

سوال : "چگونه می توان با کمک ترفند های مختلف برای ایجاد خطای دید فضایی کوچک را بزرگ و دلباز جلوه داد؟"

 

جواب: برای اینکه یک اتاق کوچک جلوه و احساسی وسیع و بزرگتر به خود بگیرد از استفاده کاغذ دیواری هایی با طرح شلوغ و هم چنین با رنگ های تیره و رنگارنگ بپرهیزید. در عوض دیوار ها را با رنگی بسیار ملایم و روشن رنگ آمیزی کنید و پرده های سنگین و ضخیم را از دکوراسیون فضای کوچک خود حذف کنید و بگذارید تا جایی که امکان دارد پنجره ها فاقد پوشش باشد. استفاده از وسایل کمتر و تنها قرار دادن وسایل ضروری در دکوراسیون و هم چنین استفاده از مبلمان ظریف نیز یکی دیگر از توصیه های ما برای بزرگ تر جلوه دادن یک فضای کوچک است. نصب آینه ای بزرگ بر یکی از دیوار های موجود در فضای کوچک نیز یکی از مهم ترین ترفند ها و تکنیک ها برای وسیع تر نمودن یک فضای کوچک است.


 

رنگ ریخته شده

سوال : " مقداری رنگ لاتکس به طور تصادفی روی سطح کانتر که از جنس چوب بلوط است ریخته شده است چگونه می توانم آن را پاک کنم؟"

جواب: اگر سطح چوبی مورد نظر دارای روکشی روغنی است مانند ماده پلی یورتان ، الکل دناتوره می تواند ماده مناسبی برای حذف رنگ لاتکس از روی سطح چوبی بدون اینکه آسیبی به سطح وارد کند است. با این حال قبل از هر کاری ماده حلال را در قسمتی نا معلوم از سطح چوبی تست کنید و در صورت آسیب ندیدن کف به استفاده از آن حلال در قسمت مورد نظر اقدم کنید.


 

سوال : "نورپردازی در خانه من بسیار نا مناسب است چگونه می توانم این مشکل را حل کنم؟"

 

جواب: ابتدا به تعویض لامپ ها سنتی و سوخته با لامپ های جدید و سالم بپردازید. لامپ های جدید و مدرن این روز ها گزینه های بسیار مناسبی برای نورپردازی هستند و هم طول عمر بیشتری دارند و هم گرمای کمتری را تولید می کنند و بازده بسیار خوبی دارند. هم چنین توصیه می کنیم با قرار ادن چراغ های زیبا و دکوراتیو در قسمت های مختلف فضاهای خانه به تقویت نورپردازی خانه بپردازید. لوسترهای سقفی قدیمی خانه خود را تعویض کنید و از لوسترهایی در انواع جدید و بسیار شیک برای نورپردازی سقفی استفاه کنید. توصیه دیگر ما برای ارتقای وضعیت نورپردازی خانه استفاده از رنگ های روشن برای رنگ امیزی سقف اتاق هاست زیرا این کار بر دلباز و روشن شدن فضا کمک زیادی می کند. استفاده از آینه های متعدد در دکوراسیون نیز برای تشدید و تقویت نورپردازی خانه نیز یک ترفند بسیار کارامد محسوب می شود که توصیه می کنیم حتما آن را مد نظر داشته باشید.



آویختن تلویزیون در یک نقطه امن:

 

پرسش : "برای آویختن تلویزیون بر دیوار بالای شومینه چه نکاتی را باید بدانم؟"

 

جواب: بسته به نوع و طراحی شومینه ، ممکن است حرارت منتقل شده به بالای شومینه فضا را برای اویختن تلویزیون در ان قسمت نا امن و نامناسب سازد. برای ارزیابی شرایط توصیه می کنیم دماسنجی را روی دیوار بالای شومینه قرار دهید تا بدانید چه مقدار حرارت به ان قسمت منتقل می شود دمای بالای 100 درجه فارنهایت می تواند برای تلویزیون مضر باشدشومینه های چوب سوز نیز می تواند به ایجاد دود ، خاکستر و دوده بپردازید و از آنجا که هوای داغ بالا می رود انتشار این ذرات الاینده می تواند برای تلویزیون مشکل ساز باشد. هم چنین برای این کار باید دسترسی به برق و پرز براق را نیز بررسی کنید زیرا اگر دیوار بالای شومینه آجری باشد این کار بسیار دشوار خواهد شد. در مورد تلویزیون های صفحه تخت نیز باید دقت بیشتری کنید زیرا این تلویزیون ها باید در سطح دید نصب شوند تا تصویری واضح و با کیفیت داشته باشند و اگر بالا ان را نصب می کنید باید ان را با زاویه و شیب دار رو به پایین نصب کنید. پس از نصب لویزیون از محکم بود ن آن در جای خود مطمئن شوید.



اهمیت مواد

 

سوال : آیا کاشی چینی یک محصول خوب برای استفاده در کف حمام و دیوارها است؟

 

جواب: کاشی های پرسلین انتخابی عالی برای حمام هستند. این نوع کاشی های از خاک رس ظریف ساخته می شوند و در کوره ها در دمای بسیار بالا حرارت می بینند و این امر کاشی های چینی را سخت تر و با دوام تر می سازد. هم چنین کاشی های چینی مقدار کمی آب جذب می کنند و از این رو برای استفاده در فضاهای مرطوب مناسبند.



لکه آب

 

سوال: گلدان گلی که روی میز چوبی قرار داده ام به دلیل نشت آب از زیر آن سبب ایجاد لکه روی میز شده است، چگونه می توانم این لکه را از بین ببرم؟

 

جواب: در این شرایط دو نوع لکه آب روی مبلمان چوبی وجود دارد. لکه های سفید رنگ که نشان می دهد آب در همان قسمت سطحی چوب باقی مانده و از لایه پلیش روی چوب عبور نکرده است و لکه های تیره که نشان می دهد آب به ایه زیرین پلیش رخنه و به داخل بافت چوب نفوذ کرده است. لکه سفید اغلب خود به خود پس از خشک شدن پس از یک یا دو روز ناپدید می شوندو اگر نا پدید نشد می نواتید به راحتی با قرار دادن یک پارچه پنبه ای نم دارروی لکه و قرار دادن اتوی داغ روی پارچه پس از چند ثانیه لکه را از بین ببرید.از بین بردن لکه تیره رنگ سخت است و نیاز به سمباده کاری و ترمیم ان قطعه چوبی دارد.با ارگان معماری همراه باشید


 

مشکلی مربوط به پنجره


سوال: در فاصله بین دو پنل پنجره دو جداره خانه من رطوبت جمع می شود، چطور می تواند این مشکل را برطرف کنم؟

 

جواب: پنجره های دو جداره تشکیل شده از دو لایه شیشه که در فاصله بین آنها گازی بی اثر قرار دارد و کاملا مهر و موم شده است. با گذشت زمان و گرم و سرد شدن هوا و ایجاد انبساط و انقباض و هم چنین در اثر تابش خورشید این مهر و موم تضعیف می شود و آن گاز به آرامی به بیرون نشت می کند و این امر باعث می شود تا رطوبت هوا به مرور جایگزین آن گاز بین جدار پنجره شود. در این صورت پنجره شما نیاز به سرویس شدن یا تعویض دارد. گارانتی ان را چک کنید و اگر تمام شده بود از یک متخصص برای سرویس کردن و تزریق گار بین دو جدار پنجره کمک بگیرید و یا ان را به کل تعویض کنید.



تهیه و تنظیم: تحریریه معماری اَرگان

کپی با ذکر منبع (لینک) مجاز است

اشتراک

دیدگاه دیگران (بدون دیدگاه)...

Leave a reply

نام:: فیلد اجباری.
آدرس رایانامه: فیلد اجباری. غیر فعال
وبسایت::
کد امنیتی:: فیلد اجباری.
دیدگاه: فیلد اجباری.