• ۱۳۹۷/۰۱/۰۶ ۰۶:۱۵:۲۰
  • در طراحی دیگر فضاها
  • توسط argan2
  • بازدید: 1364
  • اخرین ویرایش: ۱۳۹۶/۱۲/۲۸ ۲۱:۵۶:۳۳
  • چاپ نوشته هاچاپ پی دی اف
چند روش برای دکوراسیون دیوار

چند روش برای دکوراسیون دیوار

چند روش برای دکوراسیون دیوار

به گزاش پایگاه معماری اَرگان: یکی از رازهای مهم موفقیت یک دکوراسیون رسیدگی به جزئیات دکوراسیون دیوارها است. کاغذ دیواری ، قاب ها ، و حتی کاشی کاری و دیگر تکنیک ها روی دیوار می تواند به مقدار زیادی جذابیت و گیرایی را به دکوراسیون فضا اضافه کند.

 

خطوط پهن و عریض

ایجاد خطوط عریض بر روی دیوار یکی از راه هاییست که با کمک ان ها به خوبی می توان به یک اتاق ساده هویت و روح داد. این یکی این خطوط جلوه ای با ثبات و قوی به دکوراسیون می دهند.

 

به نمایش گذاشتن علایق خود بر دیوار

کمی از رنگ و کاغذ فراتر برویم : اگر یک پارچه ای را خیلی دوست دارید و با دیدن و لمس ان احساس خوشایندی به شما دست می دهد هیچ اشکالی ندارد که به جای کاغذ ورنگ دیوار خود را پارچه پوشش دهید این کار نه تنها عجیب و دور از ذهن نیست بلکه بسیار هنرمندانه و مبتکرانه است.

 

چوب های دکوراتیو

یکی دیگر از عناصر دکوراتیوی که می تواند جلوه دیوارها و دکوراسیون اتاق را دارای بافت و بسیار شیک کند، تخته های چوبی است که هم میتوان به شکل طبیعی با همان گره های طبیعی و به صورت رنگ شده از آن ها استفاده کرد و هم می توان از انواع طرح دار آن ها استفاده نمود.تخته های چوبی دکوراتیو بر دیوار به دلیل طبیعی بودن احساس لطیفی را در کنار زیبایی به دیوارها و در نتیجه به دکوراسیون اتاق القا می کنند.

 

طراحی دستی بر دیوار

چنانچه خودتان از چنین هنری برخوردارید می توانید روی برخی از قسمت های دیوارهای ساده خانه خود به طراحی و نقاشی نقوش و طرح هایی زیبا بپردازید و اگر در خودتان نمی بینید اما علاقه به چنین دکوراسیونی برای دیوارها دارید از فردی ماهر برای این کار کمک بگیرید.

 

موزائیک کاری

استفاده از هنر موزائیک کاری روی دیوار حتی اگر به نصب یک تخته کوچک موزائیک کاری شده روی بخشی از دیوار خلاصه شود می تواند جلوه دکوراسیون دیوار و کل فضا را متحول و دگرگرن سازد. هنر موزائیک کاری به دکوراسیون اصالت و هویت می بخشد و از ارزش و اهمیت زیادی برخوردار است.

 

استفاده از سنگ

پیاده کرده انواع سنگ های بر روی دیوار نیز یک ایده زیبا برای دکوراسیون دیوار است سنگ هایی از قبیل مرمر، سنگ رودخانه و ... هر یک احساسی منحصر به فرد را وارد فضا می کنند و سبب وزین شدن جلوه دیوارها و دکوراسیون فضا می شوند. شما می توانید به تناسب فضا و کاربرد آن از انواع سنگ های به صورت کلی و یا بر قسمتی از دیوار استفاده نمایید.

 

طیف های رنگ آبی

کاشی کاری بر دیوار با کاشی های آبی در فضاهایی از قبیل سرویس بهداشتی و رخت شوی خانه میتواند جلوه تسکین دهنده و لطیف را خلق کند. این کار بسیار دارای سبک و شکیل است و جلوه ای کلاسیک و اصیل دارد.

 

پتینه

هنری پتینه کاری از دیگر تکنیک هایی است که از ان می توانید دیوار ها را از سادگی و بی روحی نجات دهید و رنگ های متنوع و بافت را به آن ها بیافزائید.این هنر بسیار گسترده و در عین حال ساده است تنها کافیست ابزار لازم آن را فراهم کنید و نکاتی ساده را رعایت کنید.

 

دیوار آشپزخانه

دکوراسیون قسمتی از دیوار آشپزخانه که در حد فاصل کابینت های بالایی و پایینی قرار دارد از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا نقش موثر و تعیین کننده ای بر دکوراسیون آشپزخانه دارد.برای این قسمت موارد متعددی برای دکوراسیون وجود دارد که استفاده از انواع کاشی ها از جمله رایج ترن و پرطرفدارترین انتخاب برای دکوراسیون این بخش است. نکته ای که مهم است این است که دکوراسیونی که برای این قسمت از دیوار انتخاب می کنید باید متناسب با سبک دکوراسیون آشپزخانه باشد.





تهیه و تنظیم: تحریریه معماری اَرگان

کپی با ذکر منبع (لینک) مجاز است


اشتراک

دیدگاه دیگران (بدون دیدگاه)...

Leave a reply

نام:: فیلد اجباری.
آدرس رایانامه: فیلد اجباری. غیر فعال
وبسایت::
کد امنیتی:: فیلد اجباری.
دیدگاه: فیلد اجباری.