• ۱۳۹۵/۱۰/۰۴ ۰۰:۲۰:۰۰
  • در طراحی و دکوراسیون داخلی مجتمع مسکونی
  • توسط argan2
  • بازدید: 2037
  • اخرین ویرایش: ۱۳۹۶/۰۸/۱۴ ۱۷:۱۷:۰۳
  • چاپ نوشته هاچاپ پی دی اف
مجتمع مسکونی شهر پراگ

مجتمع مسکونی شهر پراگ

 مجتمع مسکونی شهر پراگ

به گزارش ارگان معماری:منطقه سرسبز "مودرانی" در جنوب شهر پراگ جمهوری چک، واقع شده است. در این منطقه، علاوه بر کوه های سرسبز، رودخانه مولداو نیز قرار دارد. از ابتدای قرن بیستم، ساخت و ساز در این منطقه آغاز شد. اکثر ساختمان های موجود در این منطقه، ویلایی است. برج 60 متری "میکرونا" یکی از نمادهای این منطقه به شمار می رود.


مجتمع مسکونی

اما گروه معماری EDIT با همکاری شهرداری پراگ تصمیم دارد تا یک مجتمع مسکونی متشکل از 12 ساختمان مدرن را در این منطقه احداث کند. این مجتمع عمود بر خطوط اصلی شهری (خط تراموا، قطار، جاده اصلی، رودخانه) واقع شده است.

شهرک مسکونی

فرم ساختمان های این مجموعه، با الگوبرداری از توپوگرافی تپه، طراحی شده است و اصول معماری پایدار و زیست محیطی در آن رعایت شده است. این ساختمان ها از شرق به ایستگاه تراموا، از غرب به ایستگاه قطار و از جنوب به منطقه تفریحی حاشیه رودخانه منتهی می شود. زیربنای کل این پروژه 55000 مترمربع می باشد و در طراحی ساختمان ها سعی شده است تا علاوه بر ایجاد فضاهای خصوصی و نیمه خصوصی، امتیازی برابر در بهره گیری از چشم انداز طبیعت اطراف و به خصوص رودخانه وجود داشته باشد و از این حیث، تمامی ساختمان ها در یک سطح قرار دارند.

سایت پلان

80 درصد از این ساختمان ها دارای تراس در سمت شرقی و یا غربی هستند و 400 واحد مسکونی درون آن ها تعبیه شده است. ارتفاع برج ها از 8 تا 12 متر متغیر است، به استثنای یکی از آن ها که دارای ارتفاعی 15 متری می باشد. ایجاد بازار محلی، فضای تفریحی و ورزشی، پارکینگ زیرزمینی و مجتمع فرهنگی نیز در طراحی این مجتمع مدرن گنجانده شده است.


سایت پلان شهرک مسکونی

اشتراک

دیدگاه دیگران (بدون دیدگاه)...

Leave a reply

نام:: فیلد اجباری.
آدرس رایانامه: فیلد اجباری. غیر فعال
وبسایت::
کد امنیتی:: فیلد اجباری.
دیدگاه: فیلد اجباری.