• ۱۳۹۵/۰۴/۱۹ ۱۸:۰۱:۰۳
  • در بیوگرافی معماران
  • توسط argan2
  • بازدید: 4966
  • اخرین ویرایش: ۱۳۹۶/۰۷/۰۳ ۱۶:۲۰:۲۹
  • چاپ نوشته هاچاپ پی دی اف
رم کولهاس

رم کولهاس

رم کولهاس

 رم کولهاس در سال 1944 در شهر روتردام (هلند) به دنیا آمد. ابتدا روزنامه نگار و نویسنده ی نمایشنامه های رادیو و تلویزیونی بود. سپس از سال 1968 تا 1972 در مدرسه معماری AA لندن تحصیل کرد.مقاله ی دیوار برلین به مثابه ی معماری (1970) و مهاجرت، ویا زندانیان داوطلبانه ی معماری (1972) حاصل تفکر او در آن مدرسه است.در سال 1972 بورس پژوهشی مؤسسه هارکنس را جهت تحقیق در آمریکا دریافت کرد و در دانشگاه کرنل،زیر نظر اسوالدماتیاس اونگرس به پژوهش در معماری پرداخت. سپس به عنوان محقق مدعو به مؤسسه مطالعات معماری و شهر (IAUS) در نیویورک- که پپیتر آیزنمن مؤسس آن بود- دعوت شد.در نیویورک کتاب "نیویورک تبدار"، بیانیه ای معطوف به گذشته ای برای مانهاتن را دز سال 1978 منتشر کرد.

 کولهاس در سال 1975 دفتر معماری کلانشهر (OMA) را با الیا و زئوس انکلیش و مادلون ویزندروپ در لندن تأسیس کرد و از آن هنگام پروژه های معماری و برنامه ریزی و طراحی شهری متعددی را انجام داده است.

رم کولهاس

در سال 1995 به همراه بروس مائو- طرح گرافیک – کتاب S,M,L,MX را منتشر کرد، کتابی که کارهای OMA و کولهاس را در زمینه های جامعه ی امروز،ساختمان و توسعه ی شهر ارائه می کرد.

کارهای دفتری او، جایزه های بین المللی متعددی را دریافت کرده اند که از آن جمله می توان به جایزه پرایتزکر در سال 2000 اشاره کرد.همچنین موزه ی هنر مدرن نیویورک (OMA) در سال 1995 نمایشگاهی با عنوان رم کولهاس و جایگاه معماری عمومی برگزار کرد. رم کولهاس در سال 1999 شرکت OMA را تأسیس کرد، که به حوزه های بین رشته ای، به ویژه تحقیق در  مورد معماری و جامعه می پردازد.نام OMA از قزینه ی OMA بدست آمده و در پروژه های مشترک به صورت AMOMA با همدیگر ترکیب می شوند.آخرین دستاوردهای AMOMA در نمایشگاه Content که در سال 2004 در گالری ملی برلین برپا شد- ارائه شد و در قالب کتابی به همین نام منتشر شده است.
 
رم کولهاس

 برای مشاهده کامل پروژه های رم کولهاس به لینک های زیر مراجعه کنید.


اشتراک

دیدگاه دیگران (بدون دیدگاه)...

Leave a reply

نام:: فیلد اجباری.
آدرس رایانامه: فیلد اجباری. غیر فعال
وبسایت::
کد امنیتی:: فیلد اجباری.
دیدگاه: فیلد اجباری.