• ۱۳۹۵/۰۶/۳۱ ۰۰:۲۰:۰۰
  • در طراحی و دکوراسیون مدرسه
  • توسط argan2
  • بازدید: 2474
  • اخرین ویرایش: ۱۳۹۶/۰۸/۱۱ ۱۹:۲۰:۵۴
  • چاپ نوشته هاچاپ پی دی اف
دبستان هینز گالینسکی

دبستان هینز گالینسکی

دبستان هینز گالینسکی

نظام توده و فضا در دبستان هینز گالینسکی برلین آلمان (Heinz Galinski School)، کوچکترین شباهتی به فضاهای آموزشی ندارد. برخلاف آنچه که از ساختمان یک دبستان انتظار می رود، ساختار کالبدی این بنا بسیار نامنتظره و پیچیده بوده و نمونه ای استثنایی در میان مراکز آموزشی معاصر محسوب می شود.

دبستان هینز گالینسکی

این بنا به عنوان اوج خلاقیت در طراحی پلان و فرم دبستان و همچنین نمونه ای از پیوند مفهومی ساختمان با سابقه تاریخی و فرهنگی دانش آموزان می باشد. پیوندی که سعی در انعکاس مصائب یهودیان ساکن برلین در دوران جنگ جهانی دوم دارد.

دبستان هینز گالینسکی

"زوای هکر- Zvi Hecker" معمار صاحب نام لهستانی است که در دهه پنجاه میلادی به دلیل کشتارهای جنگ جهانی دوم، به سرزمین های اشغالی مهاجرت نموده و در رشته های معماری و نقاشی به تحصیل پرداخت. در طراحی های هکر تاثیر خاطرات کودکی وی از جنگ، ویرانی و نسل کشی به وضوح قابل تشخیص است. در میان آثار او پروژه هایی نظیر موزه جنگ، یادمان هایی برای جنگ، ساختمان های نظامی و همچنین شهرک های مسکونی برای اسکان آوارگان به چشم می خورد.

دبستان هینز گالینسکی

دبستان هینز گالینسکی در سال 1995 مهم ترین پروژه در میان آثار وی است که توجه منتقدین را در دهه نود میلادی به خود جلب نمود. ساختار فضایی این بنا الهام گرفته از فرم های اسپیرال شکل و چنانچه وی اظهار می کند شبیه به چیدمان دانه ها در گل های آفتاب گردان است که بخش عمده ای از رژیم غذایی وی در سالهای قحطی و جنگ بوده است. تعداد زیادی از بناهای کوچک در کنار یکدیگر و با چرخشی هدفمند مرکزی را در قلب مجموعه پدید آورده اند. در این مرکز، فضای باز اصلی مجموعه قرار دارد که از یک سو توسط ردیفی از توده های مدرسه احاطه شده و از سوی دیگر به روی شهر گشوده شده است. بخش های مختلف ساختمان به اشکال نامنتظره ای با یکدیگر تداخل کرده اند و در آن ها از ترکیب فرم های راست خط و منحنی شکل استفاده شده است.

دبستان هینز گالینسکی

تندیس گرایی که از شاخصه های آثار هکر می باشد در این بنا نیز در قالب عناصر غیرکارکردی و نمادین نظیر پوترها، ستون های کاذب و پوسته های فلزی قابل مشاهده است.

در فضای میان توده ها، فضاهای باز متعدد و حیاط های کوچکی شکل گرفته است. خطوطی آشفته و نامنظم که در کفسازی محوطه اجرا شده اند پیوندی تنگاتنگ میان ساختمان و سایت برقرار می کنند. در جداره های ساختمان بیشتر از رنگ های خاکستری و سطوح سفید سیمانی استفاده شده است در حالی که توده های جانمایی شده در سطح بام پوشیده ازخاک قرمزرنگ می باشد.


اشتراک

دیدگاه دیگران (بدون دیدگاه)...

Leave a reply

نام:: فیلد اجباری.
آدرس رایانامه: فیلد اجباری. غیر فعال
وبسایت::
کد امنیتی:: فیلد اجباری.
دیدگاه: فیلد اجباری.