• ۱۳۹۶/۱۰/۰۵ ۱۱:۵۵:۳۴
  • در معماری و طراحی داخلی شهرک
  • توسط admin
  • بازدید: 1302
  • اخرین ویرایش: ۱۳۹۶/۱۰/۰۶ ۱۱:۱۶:۴۹
  • چاپ نوشته هاچاپ پی دی اف
دهکده ققنوس

دهکده ققنوس

معماران :                                                  موسسه برنامه ریزی و طراحی Guanzhuscape 
محل:                                                       Shengnan Rd، Donggang Qu، Rizhao شی، شاندونگ شنگ، چین 
معماران برجسته:                                         Xiangwei کنگ 
تیم طراحی:                                                گودوونگ لی، یولونگ لیو، ون وانگ، لیگنگ لین، شین تنگ، جینگان چو، زیوی وانگ، یکی ژنگ، لینگلیانگ پانگ، تیانان شیائو
 حوزه:                                                     2000.0 متر مربع
 سال پروژه:                                                2017 
عکس ها:                                                   کنگ، Xuefeng چنگ، Ziyi وانگ

دهکده ققنوس

 واقع در استان شاندونگ، شهر ریژائو در چین، روستاهای ققنوس، یک پروژه کلی ساختمانی روستایی و یک عمل بازسازی روستای توخالی است. این طراحی و ساخته شده توسط کنگ Xiangwei با تیم طراحی Guanzhuscape خود را به تمام راه. این روستا در ابتدا به نام Du jiaping نامگذاری شد، که به طور معمول در جنوب شرقی شاندونگ ساخته شده است. در روند شهرسازی، روستا رها شده است، بیشتر خانه های قدیمی سقوط کرده و بیش از دوازده خانه قدیمی باقی مانده است. روستاهای ققنوس به عنوان یک منطقه هنری روستایی در کل شامل هتل ها و استودیوهای هنری B & B و فضای فرهنگی مانند گالری هنر جنگل، تئاتر آب، کلیسای تپه تپه، باغ تپه ای، کتابخانه و موزه قرار گرفته است. این همچنین شامل فضای تفریحی مانند چایخانه، کافه، رستوران و کمون کودکان است و منطقه ای برای ایجاد یک موزه قدیمی خانه را ترک کرده است.

دهکده ققنوس

مفهوم طراحی کلی: ترکیبی از حفاظت و بازسازی. نگه داشتن آثار، ساختمان های قدیمی و درختان، اضافه کردن عناصر جسورانه ای به آنها و حفظ بافت خیابان و حیاط. در استفاده از مواد، آنها از سنگهای قدیمی قدیمی زرد زرد، صفحات فولادی بتنی و هوای فشرده از خانه های قدیمی فروپاشیده برای اصلاح مواد استفاده می کنند؛ برای چشم انداز، از مواد قدیمی و علف های هرز استفاده می کنند؛ آنها از زبان مدرن به عنوان زبان فضایی و معماری استفاده می کنند.

دهکده ققنوس

مفهوم ساخت و ساز: تبدیل طراحی به ساخت و ساز. طراحان در این زمینه کار می کنند و در فرآیند ساخت و ساز خاص، به نام "طراحی در خانه" شرکت می کنند. مهارت های هنرمند در طی فرایند ساخت و ساز با طراح همراه است. کار طراحی با زندگی طبیعی در طول ساخت و ساز درازمدت در این زمینه هماهنگ شده است و در این دوره شعر، پرویز و نقاشی تولید شده است. مرحله اول سه سال طول کشید. آنها ورودی روستا، یک خط از استودیوی هنرمند، مرکز پذیرش پذیرای هتل و B & B، رستوران و خوابگاه قدیمی حیاط را ساختند.

دهکده ققنوس

ورودی روستا: با استفاده از تصویر کوه، آنها دو قطعه از مجسمه های ساخته شده از سنگ های محلی را ساخته اند تا ورودی روستا را شکل دهند که از کوه ها دور می شوند.

دهکده ققنوس

هنرمند استودیو: در اولین کوچه متوقف شده در سمت غرب واقع شده است. دیوارهای قدیمی و درختان در حیاط باقی می ماند و خانه ها در فضا ساخته می شوند. مواد ساختمانی اصلی سنگی از خانه قدیمی محروم است و پنجره ها از صفحات فولادی بتنی و هوادهی ساخته شده اند.

دهکده ققنوس

مرکز پذیرش هتل B & B: واقع در میدان روستا، نوعی ساختمان مربع است که بر اساس یک خانه قدیمی ساخته شده است. مصالح ساختمانی آن سنگ قدیمی، بتنی و فولاد هوادهی است. حیاط و تراس با Miscanthus کاشته می شود. داخل از بتون ساخته شده است. علاوه بر این، مبل ها و کابینت های سوغات نیز با بتن آماده می شوند.

دهکده ققنوس

دهکده ققنوس

رستوران ساده: رستوران ساده در مرکز منطقه روستاهای ققنوس واقع شده و در خانه های قدیمی و درختان احاطه شده است. نام از بتن ساده استخراج شده است. دشت نوعی زیبایی است و همچنین نوعی نگرش زندگی است. مفهوم رستوران ساده نیز با اصالت اصلی پیگیری مواد در روستاهای ققنوس سازگار است. طراحی فضای رستوران به دنبال شفافیت است و طرفهای شرقی و جنوبی از پنجره های بزرگ استفاده می کنند. مصالح ساختمانی از بتن های ساده و سنگ های محلی ساخته شده است. بتن غیر قابل اصلاح، همراه با شکل هندسی روشن و قدرتمند، احساس زیبایی شناختی اولیه را نشان می دهد. داخلی رستوران به طور کامل از بتن ساده ساخته شده است، از جمله نوار، جداول و قفسه ها. سقف اتاق غذاخوری از چاه های نور مثلثی ساخته شده است که در تمام طول روز تغییرات فراوانی می دهد و عناصر ساختمان مانند درب ها و پنجره ها نیز با دست ساخته می شوند.

دهکده ققنوس

دهکده ققنوس

ژانگ شو یارد: کلبه پیش ساخته سیمان، بازآرایی نمادهای دکوراسیون پیش ساخته سیمان در اواسط قرن بیستم است. تمام بلوک های بتنی توسط عموی نجیب زنگ پیش ساخته بودند، از این رو حیاط به نام ژانگ شو یارد نامگذاری شده است. آبریز بتونی در حیاط یک پاسخ به خانه است.

دهکده ققنوس

دهکده ققنوس

حیاط سنگ: ساختمان اصلی گنجه گرانیتی است که ساختمان گچ گرانیتی قرن گذشته را به یاد می آورد. یک درخت زردآلو قدیمی درون کلبه است.

دهکده ققنوس

حیاط خیاطی: ساختمان اصلی یک کابین فولاد زنگ زده است، و همچنین حیاط آب در حیاط نیز از ورق فولادی زنگ زده ساخته شده است.


دهکده ققنوس

خانه رها شده زمین: ساختمان اصلی یک ساخت و ساز زمین باریک است. این خاطرات ساختمان زمینی است پنجره های کابین ساختمان از بتن، ورق فولادی و فولاد ضد زنگ آینه تشکیل شده است.

دهکده ققنوس

حیاط آینه: ساختمان اصلی از فولاد ضد زنگ آینه ساخته شده است و ساختمان با شدت کنتراست است. در حیاط بسیاری از درختان پاپایا وجود دارد و سقف های داخلی از شیشه های رنگی ساخته شده اند.

دهکده ققنوس

اشتراک

دیدگاه دیگران (بدون دیدگاه)...

Leave a reply

نام:: فیلد اجباری.
آدرس رایانامه: فیلد اجباری. غیر فعال
وبسایت::
کد امنیتی:: فیلد اجباری.
دیدگاه: فیلد اجباری.