• ۱۳۹۶/۰۶/۱۶ ۱۳:۰۱:۱۰
  • در بیوگرافی معماران
  • توسط argan2
  • بازدید: 2024
  • اخرین ویرایش: ۱۳۹۶/۰۸/۱۵ ۱۴:۱۰:۳۴
  • چاپ نوشته هاچاپ پی دی اف
نیکولاس گریمشاو

نیکولاس گریمشاو

نیکولاس گریمشاو

به گزارش ارگان معماری:نیکولاس گریمشاو از معماران برجسته انگلیسی، در سال 1939 متولد و در سال 1965 از دانشگاه هنر در ادینبورگ فارغ التحصیل شد. وی مدتی به همکاری با فارل پرداخت و پس از اتمام این همکاری در سال 1980 دفتر معماری خود را تاسیس نمود که دفاتر دیگری را نیز در نیویورک، لندن، دوحه، ملبورن و سیدنی گسترش داد. 

نیکولاس گریمشاو

گریمشاو معتقد است که متریال و جزئیات هستند که پایه معماری را ایجاد می کنند و تا کنون پروژه های بسیاری طراحی و اجرا کرده است که سبک معماری اش های تک مدرن بوده و بدین منظور پیشرفت بسیاری نموده است. از جمله آثار او می توان به پروژه ایدن در انگلیس در سال 2001، ترمینال بین المللی واترلو در لندن در سال 1993 اشاره کرد که سازه عظیم این ترمینال عامل ماندگاری بنا در اذهان عمومی شده است. همچنین گریمشاو در زمینه طراحی صنعتی جهت طراحی و اجرای مبلمان و تجهیزات شهری نیز فعالیت دارد، چرا که در دنیای کنونی اهمیت طراحی تجهیزات و مبلمان شهری به حدی رسیده که حتی معماران شاخص نیز به این رشته دعوت می شوند. در ادامه، Duncan Jackson رئیس طراحی صنعتی شرکت گریمشاو اظهار می‌دارد؛ ما توانایی طراحی و کار با انواع مصالح با کیفیت عالی را داریم.

سازه های عجیب

 برخی از آثار نیکولاس گریمشاو:
 
پروژه ایدن در انگلیس در سال 2001 
ترمینال بین المللی واترلو در لندن در سال 1993
پروژه در بریستل1994 و محصولات فروگراف طراحی صنعتی NGP  
ساختمان Frankfurt Messehalle  درآلمان سال 2001 
کارخانه Herman Miller در سال 1976
مرکز ملی علوم فضایی، لستر، 2001
...

نیکولاس گریمشاو

 ترمینال بین المللی واترلو 

 ترمینال بین المللی واترلو واقع در لندن با مساحتی در حدود 60 هزار مترمربع و هزینه ای بالغ بر 130 میلیون پوند معادل 150 میلیون دلار یکی از شاخصه های دهه 90 لندن است. در سال 1988 کار فرمای پروژه، هیات مدیره شرکت راه آهن های بریتانیا، کار ساخت ترمینال را به نیکلاس گریمشاو سپرد و در سال 1993 اجرای موفق آن به پایان رسید. ساختمان ترمینال واترلو کاربرد و امکاناتی همانند فرودگاه را در خود جای داده است، حمل ونقل مسافر ،کنترل بلیت و لابی ورود وخروج و همه نیامندی های پشتیبانی مورد نیاز برای هدایت کردن 15 میلیون مسافر در سال را دارا است. این پروژه از دو بعد حایز اهمیت است، یکی معماری بنا و دیگری اهمیت واعتبار و پتانسیل موجود در آن اهمیت و اعتبار آن به سبب بین المللی بودن آن در میان کشورهای اروپایی است و همینطور حجم مسافری که در سال جا به جا می کند، اما ارزش معماری آن به دلایل مختلف حایز اعتبار است.

نیکولاس گریمشاو

ایستگاه قطار

پروژه Eden در انگلستان

 این پروژه عظیم ترین بنای ساخته شده با استفاده از ETFE می­ باشد و گلخانه بزرگی با گنبدهای ژئودزیک است که قابلیت پرورش انواع گونه ­های گیاهی بومی اقلیم ­های مختلف سرتاسر جهان را برخوردار است. از اقلیم مدیترانه ­ای گرفته تا جنگل های پرباران استوایی. اما نکته اینجاست که تمام این ویژگی­ها مدیون قابلیتهای فوق­ العاده ETFE نظیر انعطاف پذیری، سبکی، دوام و ... است که معمار پروژه نیکولاس گریمشاو را در طراحی و اجرای آن یاری نموده است.

ایستگاه قطار

اشتراک

دیدگاه دیگران (بدون دیدگاه)...

Leave a reply

نام:: فیلد اجباری.
آدرس رایانامه: فیلد اجباری. غیر فعال
وبسایت::
کد امنیتی:: فیلد اجباری.
دیدگاه: فیلد اجباری.