• ۱۳۹۵/۰۵/۱۴ ۱۴:۵۹:۰۴
  • در طراحی موزه
  • توسط argan2
  • بازدید: 1544
  • اخرین ویرایش: ۱۳۹۶/۰۷/۲۷ ۲۰:۳۳:۵۱
  • چاپ نوشته هاچاپ پی دی اف
موزه ملی هنر اوساکا

موزه ملی هنر اوساکا

 

موزه ملی هنر اوساکا

ارگان معماری می نویسد: سزار پلی (((Cesar Pelli) معمار دورگه آمریکایی-آرژانتینی است که شهرت بسیاری در طراحی سازه های بلندمرتبه و آسمان خراش ها دارد. وی سالها مدیر بخش معماری دانشگاه ییل بوده و از مهم ترین آثار او می توان به برجهای دوقلوی پتروناس در مالزی اشاره نمود.

موزه ملی هنر اوساکا

موزه ملی هنر اوساکا (((osaka) ژاپن از آثار مهم سزار پلی می باشد. سایت این موزه محدود، ولی دارای موقعیت ویژه در جزیره ناکانو، که میان دو رود تاسابوری و دوجیما واقع شده، قرار دارد. منطقه ای که هم اکنون به عنوان یک دروازه جدید فرهنگی و تجاری برای اوساکا شناخته می شود و به سرعت در حال توسعه است.

موزه ملی هنر اوساکا

سزار پلی، فضای نمایشگاهی را در سه طبقه بطور کامل در زیرزمین قرار داد و سقفی عظیم از شیشه و فلز با فرمی مجسمه وار در تراز خیابان بر روی آن سوار کرد که موزه را به یک نشانه شهری مهم تبدیل کرد. این تندیس همانند پروانه ای که از پیله خود خارج می شود، با ارتفاعی بیش از 50 متر به بالا اوج می گیرد و بطور ارگانیک به بنا گره می خورد. این سازه عظیم، با المان های خطی از جنس فولاد با پوشش تیتانیوم ساخته شده است.

موزه ملی هنر اوساکا

موزه ملی هنر اوساکا

لابی ورودی پوشیده شده از شیشه، در زیر این نورگیر بزرگ قرار گرفته است. گالری ها و فضای نمایشگاهی در طبقات تحتانی نور طبیعی را از این نورگیر دریافت می کنند. علی رغم قرارگیری گالری ها در زیرزمین، طراحی داخلی به گونه ای است که ورود و جاری شدن نور طبیعی را در سرتاسر طبقات نمایشگاه امکان پذیر می سازد و طرح نورگیر از شیشه و فلز، رقصی پیوسته در حال تغییر از سایه ها را در فضاهای عمومی ساختمان پدید می آورد.

موزه ملی هنر اوساکا

فضاهای خدمات عمومی موزه نظیر سالن های همایش وسخنرانی، رستوران، فروشگاه، اطلاعات و پذیرش، هال ورودی و فضایی برای بازی کودکان در طبقه 1- قرار دارد و دو طبقه زیرین آن به گالری ها و فضاهای نمایشگاهی اختصاص دارند.

موزه ملی هنر اوساکا

موزه ملی هنر اوساکا

با توجه به قرارگیری ساختمان در زیرزمین، بنا توسط دیوار بتنی 3 لایه ای که ضخامت قابل توجهی دارد احاطه شده است و در مقابل خاک مرطوب منطقه مقاومت می کند. همچنین وزن قابل توجه سازه از رانش خاک آبدار جلوگیری می کند. ساختمان موزه را می توان به یک زیر دریایی با پوسته ضخیم لایه لایه در بستر رودخانه های اطراف تشبیه نمود.

موزه ملی هنر اوساکا

 

اشتراک

دیدگاه دیگران (بدون دیدگاه)...

Leave a reply

نام:: فیلد اجباری.
آدرس رایانامه: فیلد اجباری. غیر فعال
وبسایت::
کد امنیتی:: فیلد اجباری.
دیدگاه: فیلد اجباری.