• ۱۳۹۵/۰۵/۰۱ ۱۴:۴۰:۱۱
  • در معماری و طراحی داخلی آپارتمان مسکونی
  • توسط argan2
  • بازدید: 1492
  • اخرین ویرایش: ۱۳۹۶/۰۷/۰۴ ۱۹:۴۷:۱۶
  • چاپ نوشته هاچاپ پی دی اف
زندگی شهری میلان

زندگی شهری میلان

 


زندگی شهری میلان

به گزارش ارگان معماری: "زندگی شهری میلان" پروژه ای بلندپروازانه مسکونی- تجاری در ایتالیا است. پروژه ای که مقدار زیادی از مساحت زمینش فقط به مسیرهای دوچرخه و پیاده روی اختصاص داده شده است.

زندگی شهری میلان

شکوه و عظمت این پروژه بخاطر میدانی با نام piazza delle tre torri است که در وسط این محدوده و مابین سه آسمان خراش بلند اطرافش قرار گرفته است؛ ساختمانهایی که توسط سه معمار معروف دنیا ساخته شدند.

زندگی شهری میلان

آراتا ایسوزاکی (Arata Isozaki) با همکاری آندریا مافیه(Andrea Maffei) در طراحی Isozaki Tower، که بلندترین آسمان خراش ایتالیاست و 202 متر ارتفاع دارد و در کنار آن؛ برج دانیال لیبسکند و تکمیل کننده این دو برج؛ اثری از زاها حدید؛ برج پیچشی با 170 متر ارتفاع.

زندگی شهری میلان

زندگی شهری میلان

ما دراینجا قصد داریم کمی درمورد اثر زاها حدید(Zaha Hadid ) توضیح دهیم؛ آسمان خراشی که از راه حل های مهندسی تکنوکرات استفاده کرده و با کمک استراتژی های ساخت، اثری معمارانه خلق کرده است و ساخت آن تا سال 2015 تمام خواهد شد. این برج قصد دارد پویایی و جنبش شهر میلان را زیاد کند و حس خاصی را به ببیندگانش القا کند. ساختمانی که به عنوان دروازه ورود به فییرا(Fiera) میلان می باشد.

زندگی شهری میلان

پروژه ای که در اطراف یک هسته مرکزی به سمت قله کمی چرخیده است و بارهای جانبی توسط بارهای هسته مرکزی و عمودی توسط یک سری ستون مقاومت می کنند.

زندگی شهری میلان

فضاهای تجاری در طبقات پایینی قرار گرفته اند. محل های سکونت مورد نظر زاها حدید هم، هفت ساختمان خطی در اطراف یک حیاط هستند که به طورغیرمستقیم، دید افقی زیبایی به شهر دارد. الیاف سیمان و پانل های چوبی نما، فرم مورد نظر حدید را در تراس و بالکن ها مورد تاکید بیشتری قرار داده است. بسیاری از آپارتمان جنوب شرقی از نور خورشید بهره می گیرند و به نمایش سراسری شهر و پارک می پردازند.

زندگی شهری میلان

زندگی شهری میلان

 

اشتراک

دیدگاه دیگران (بدون دیدگاه)...

Leave a reply

نام:: فیلد اجباری.
آدرس رایانامه: فیلد اجباری. غیر فعال
وبسایت::
کد امنیتی:: فیلد اجباری.
دیدگاه: فیلد اجباری.