• ۱۳۹۵/۰۷/۳۰ ۰۰:۲۰:۰۰
  • در طراحی مجتمع فرهنگی
  • توسط argan2
  • بازدید: 1701
  • اخرین ویرایش: ۱۳۹۶/۰۸/۱۳ ۱۱:۳۱:۱۹
  • چاپ نوشته هاچاپ پی دی اف
مجتمع رسانه های تهران

مجتمع رسانه های تهران

فروشگاه معماری

 مجتمع رسانه های تهران

به گزارش ارگان معماری:پروژه مجتمع رسانه های تهران را گروهی از معماران ایرانی دفتر معماری CAAT طراحی نموده اند. این دفتر معماری چندی پیش اطلاعات و تصاویر این مجتمع را در اختیار رسانه ها قرار داد و در قدم اول توجه بسیاری از نگاه ها را معطوف به خود نمود.

 مجتمع رسانه های تهران

مجتمع رسانه ها (Media Complex) همان طور که از نامش پیداست مجموعه ای است در ارتباط با رسانه. پس استودیو موسیقی، دپارتمان رسانه، استودیو عکاسی، گالری عکس، محلی برای ورک شاپ های آموزشی، دفاتر اداری، رستوران و کافی شاپ؛ مجموعه ای از فضاهایی است که می توانید در این ساختمان پیدا کنید. بر روی سقف هم یک آمفی تئاتر قرار گرفته است. مهدی کامبوزیا و هلنا قنبری به عنوان معماران این مجتمع، آن را در زمینی به مساحت 32400 متر و با زیربنایی در حدود 4 هزار متر مربع طراحی کرده اند. البته اگر به شناسنامه این پروژه مراجعه کنید نام معماران دیگری را هم که در طراحی این پروژه به همکاری پرداخته اند خواهید یافت.

عکس های مجتمع رسانه های تهران

هنوز شرکت یا مجموعه ای به عنوان کارفرما یا به زبان ساده تر سفارش دهنده‏ این پروژه معرفی نشده و بنابراین نمی توان از اجرایی شدن نهایی آن اطمینان داشت اما محل اجرای آن در بلوار آفریقا یا همان جردن سابق است. در سایت پلان می توانید مشاهده نمائید که این مجموعه در تپه ها یا اراضی عباس آباد واقع شده، پس اگر قرار باشد چنین مجتمعی در عمل ساخته شود احتمالا شهرداری تهران کارفرمایی آن را به عهده خواهد داشت.

تصاویر مجتمع رسانه های تهران

پیش از این هم شهرداری تهران به ساخت مجموعه های سینمایی با معماری خاص اقدام کرده که می توان به؛ پروژه کنار بوستان ملت با نام پردیس سینمایی ملت که معماران آن رضا دانشمیر و کاترین اسپریدونف هستند و همچنین پروژه سینما آزادی با طراحی بابک شکوفی در محل سابق سینما شهر فرنگ، اشاره نمود.

و هم اکنون مجتمع رسانه های تهران که در جنوب پارک آب و آتش واقع شده است. اما هدف معماران از طراحی مجموعه ای با چنین سازه و حجمی، نشان دادن خود انسان و اعمال و کنش ها و واکنش های آن به عنوان یک رسانه است. در تصویر زیر می توانید ایده اولیه را در روند طراحی شاهد باشید.

اشتراک

دیدگاه دیگران (بدون دیدگاه)...

Leave a reply

نام:: فیلد اجباری.
آدرس رایانامه: فیلد اجباری. غیر فعال
وبسایت::
کد امنیتی:: فیلد اجباری.
دیدگاه: فیلد اجباری.