• ۱۳۹۵/۰۷/۲۴ ۰۰:۵۹:۰۰
  • در طراحی و دکوراسیون کتابخانه
  • توسط argan2
  • بازدید: 1263
  • اخرین ویرایش: ۱۳۹۶/۰۸/۱۳ ۱۱:۰۹:۲۴
  • چاپ نوشته هاچاپ پی دی اف
کتابخانه شهر هاگ

کتابخانه شهر هاگ

فروشگاه معماری

 کتابخانه شهر هاگ

به گزارش ارگان معماری:طرح کتابخانه شهر هاگ هلند، اثر ریچارد مه یر پیوندی مناسبی با شهر و همچنین طراحی بنایی همچون تندیسی سپید و بیادماندنی است. بنایی که بزرگترین ساختمان فرهنگی این شهر محسوب می شود که در حداقل زمان ممکن در حدود یک سال اجرا گردید.

این بنا که امروزه توسط مردم کاخ یخی شهرت یافته به سبب ارتفاع و وسعت زیاد و همچنین رنگ سفید یکدستی که از ویژگی های کارهای مه یر است، عنصری شاخص در شهر محسوب می شود. این ساختمان چندمنظوره شامل کتابخانه عمومی و مرکزی شهر،تالار شهر، سالن کنسرت و آمفی تئاتر و تعداد زیادی دفاتر اداری است. همچنین پروژه شامل تعدادی واحد اقامتی استیجاری در طبقات بالا و ردیفی از واحدهای تجاری در طبقه همکف می باشد که به خوبی جداره های شهری بنا را فعال ساخته است.همچنین نظام توده و فضا در این بنا در عین پویایی و تخلخل در جهت تعریف جداره های شهری و تقاطع مجاور سایت طراحی شده اند.

یکی دیگر از نشانه های پیوند میان شهر و بنا، وجود آتریوم عظیم در دل بنا می باشد که ارتفاع آن 47 متر بوده و وسیع ترین آتریوم سرپوشیده در اروپا محسوب می شود. ابعاد وسیع و تنوع کاربری ها در پیرامون آتریوم آن را به فضای شهری تبدیل کرده است.در ضمن نورطبیعی را هم به داخل بنا هدایت می کند.در کف آتریوم فضاهای نشیمن و مکث و تعاملات اجتماعی رخ می دهد.استفاده از نور طبیعی در این ساختمان برگرفته از تاثیری است که معمار از بازی آفتاب و ابر در این شهر الهام گرفته که به گفته او همانند یک نقاشی زیباست.

برای ارتباط طبقات از آسانسورهایی مستقل و پل هایی معلق در آتریوم استفاده شده که همگی از جنس استیل می باشند که با رنگ سفید پوشانده شده اند که حس سبکی و شکوه را در این حجم بزرگ القا می کند. بدلیل غیبت رنگ در این بنا فضای داخلی بسیار ساده و نورانی می باشند و به گفته مه یر این مردم که با حضورشان رنگ را به داخل بنا می آورند.

اشتراک

دیدگاه دیگران (بدون دیدگاه)...

Leave a reply

نام:: فیلد اجباری.
آدرس رایانامه: فیلد اجباری. غیر فعال
وبسایت::
کد امنیتی:: فیلد اجباری.
دیدگاه: فیلد اجباری.