• ۱۳۹۵/۰۷/۳۰ ۰۰:۰۰:۰۱
  • در معماری و طراحی داخلی آپارتمان مسکونی
  • توسط argan2
  • بازدید: 1359
  • اخرین ویرایش: ۱۳۹۶/۰۸/۱۳ ۱۱:۳۰:۱۸
  • چاپ نوشته هاچاپ پی دی اف
آپارتمان های لافایت پارک

آپارتمان های لافایت پارک

فروشگاه معماری

 آپارتمان های لافایت پارک

به گزارش ارگان معماری:پروژه ی بازسازی شهری در لافایت پارک دیترویت از توابع ایالت میشیگان آمریکا که اخیراً پنجاهمین سال گرامیداشت آن برگزار شد، یکی از موفق ترین پروژه های بازسازی بافت شهری در ایالات متحده آمریکا و نیز یکی از نمونه های برجسته ی معماری مدرن می باشد. این پروژه در یک پارک با مناظر طبیعی، آپارتمان های بلوک های برجی 21 طبقه را با خانه های تراسی یک و دو طبقه در زمینی به وسعت حدود 6/5 هکتار تلفیق کرده است.

تصاویر آپارتمان های لافایت پارک

مجتمع مسکونی لافایت پارک به منظور نوسازی بافت محل و جذب دوباره ی ساکنین به مرکز شهر اجرا شد. این سایت توسط هربرت گرینوالد خریداری شده و مورد ساخت و ساز قرار گرفت و معماران و طراحانی چون «لودویگ هیلبر سیمر» و معمار طراحی منظر «آلفرد کالدول» را برای کار در کنار میس ون در رو به کار گمارد.

 سایت این مجتمع مسکونی دارای سه قسمت متصل به هم می باشد: در سمت شرقی دو برج آپارتمانی در دو سمت یک مرکز خرید قرار دارند؛ خانه های شهری در سمت غربی و با جهت گیری شمالی-جنوبی قرار گرفته اند و به دور یک میدان گاهی (کول دو ساک) ساماندهی شده اند. در حالی که نوار مرکزی با فضای سبز و یک مدرسه و تسهیلات تفریحی در نظر گرفته شده است. این فضای سبز و واحدهای اقامتی، بر روی مسیرهای دسترسی سواره و فضاهای پارکینگ (که کمی پایین رفته اند) قرار گرفته اند.

عکس آپارتمان های لافایت پارک

ایده های کلیدی مدرنیسم در ساخت و ساز و جزئیات اجرایی این مجتمع مسکونی و خانه های شهری نیز نیز ادامه یافته اند. هر دو گونه ی ساختمان، دارای سازه ی بتنی مدرن مشابه و نیز شیشه های رنگی با قاب های آلومینیومی یا فلزی می باشند. خانه های شهری گونه ای از کارهای میس ون در رو هستند که کمتر شناخته شده اند. هر دو گونه، دارای پلان باز بوده و آشپزخانه و حمام ها در مرکز قرار گرفته اند و در داخل خانه های دو طبقه، پلکان از فضای نشیمن شروع می شود. فضاهای بالاتر که متعارف تر هستند دارای سه اتاق خواب و یک حمام در هر یک از دو واحد می باشند. اتاق خواب سوم در هر کدام از واحدها در دو سمت دیوار مشترک قرار گرفته است. همه خانه ها دارای زیرزمین هایی برای فضاهای تفریحی می باشد و در پشت واحدهای یک طبقه، حیاط باغچه ای محصور خصوصی وجود دارد.

 آپارتمان لافایت

پارکینگ ها به صورت گروهی در فاصله ای از خانه ها قرار گرفته و دارای دسترسی از طریق مسیرهای پیاده ی منتهی به درهای ورودیِ واحدها می باشند. تنها تفاوت موجود در مصالح ساختمانی، دیوارهای آجری انتهایی می باشند.

اشتراک

دیدگاه دیگران (بدون دیدگاه)...

Leave a reply

نام:: فیلد اجباری.
آدرس رایانامه: فیلد اجباری. غیر فعال
وبسایت::
کد امنیتی:: فیلد اجباری.
دیدگاه: فیلد اجباری.