• ۱۳۹۵/۰۹/۰۱ ۰۰:۰۰:۰۱
  • در معماری های دیدنی
  • توسط argan2
  • بازدید: 1337
  • اخرین ویرایش: ۱۳۹۶/۰۸/۱۳ ۲۰:۴۶:۳۳
  • چاپ نوشته هاچاپ پی دی اف
برج کنترل ترافیک

برج کنترل ترافیک فرودگاه استانبول

برج کنترل ترافیک

به گزارش ارگان معماری:معماران ایکوم و پینینفارینا برنده نهایی برج کنترل ترافیک فرودگاه جدید استانبول، نام شماری از معماران برجسته بین المللی، در بخش نخست رقابت طراحی برج کنترل ترافیک فرودگاه جدید استانبول در کنار هم قرار گرفته بود تا برنده نهایی مشخص گردید. این لیست شامل معماران Pininfarina-Aekom، معماران، معماران Grimsaw-Nordic، معماران RMJM ، معماران Moshe Safdie و معماران Zaha Hadid است.

فرودگاه استانبول

این برج در یک سایت با ۵۰۰۰ متر مربع و با ارتفاع ۹۵ متر برنامه ریزی شده و قرار است در فرودگاه جدید شهر استانبول ساخته شود .در ادامه تصاویر طرح های پیشنهادی بر اساس الگوهای بومی ترکیه را مشاهده نمایید.

برج کنترل ترافیک

مدیرعامل شرکت آی جی اِی می گوید: ما به دنبال توسعه یک پروژه ی منحصر بفرد با الهام از معماری محلی هستیم. به همین دلیل ما این موقعیت را ایجاد نمودیم تا رقابت و طراحی برج کنترل ترافیک فرودگاه نمادی برای پروژه بزرگ طراحی فرودگاه جدید استانبول و تبدیل آن به مهم ترین چهره استانبول  باشد.و به عنوان بخشی از این طرح توسعه وسیع، موقعیتی برجسته پیدا نماید.

برج کنترل ترافیک استانبول

طراحی فرم آیرودینامیکی مورد استفاده در طراحی خودرو و حمل و نقل هوایی،” IgA در یک مصاحبه مطبوعاتی افزود: "این طرح یک برج بیضی شکل است که به همه مسافران پرواز در داخل و خارج از فرودگاه جدید قابل مشاهده خواهد بود. شکل برج توسط لاله، است که نماد استانبول برای قرن ها و مرجع مهم فرهنگی در تاریخ ترکیه است الهام گرفته است. "اولین همکاری ایکوم و پینینفارینا به طراحی خودرو شرکت ایتالیایی برای طراحی فراری و آلفا رومئو مشهور است.

برج کنترل ترافیک

این شرکت کنندگان توسط آی جی اِی، شرکت مسئول ساخت و راه اندازی یکی از بزرگ ترین فرودگاه های جهان به همکاری و رقابت دعوت شده اند.
طرح زاها حدید از رقص دراویش، Moshe Safdie از الگوهای هندسی عثمانی، از مناره، Pininfarina و Aekom از لاله و RMJM  از مرغ دریایی استانبول Grimsaw. -Nordic، از سوی دیگر، کار خود را با یک مفهوم برای تکمیل ساختمان ترمینال فرودگاه و طراحی به طور کلی. در تصویر زیر طرح های پیشنهادی معماران براساس الگوهای بومی ترکیه را مشاهده نمایید


اشتراک

دیدگاه دیگران (بدون دیدگاه)...

Leave a reply

نام:: فیلد اجباری.
آدرس رایانامه: فیلد اجباری. غیر فعال
وبسایت::
کد امنیتی:: فیلد اجباری.
دیدگاه: فیلد اجباری.