• ۱۳۹۷/۰۱/۲۰ ۰۶:۰۰:۴۳
  • در ایده های جدید معماری
  • توسط argan2
  • بازدید: 1224
  • اخرین ویرایش: ۱۳۹۶/۱۲/۲۸ ۰۹:۵۶:۴۳
  • چاپ نوشته هاچاپ پی دی اف
ایده هایی برای فضا سازی در سرویس بهداشتی

ایده هایی برای فضا سازی در سرویس بهداشتی


 

وجود فضاهای ذخیره سازی در دکوراسیون سرویس بهداشتی یک باید است و بسیار ضروری و لازم است و هر سرویس بهداشتی با هر سازی که باشد می تواند به مقدار کافی از فضای ذخیره سازی بهره مند باشد. در این مطلب سعی شده تا ایده های مفید در خصوص فضاهای ذخیره سازی در سرویس بهداشتی مطرح شود تا بتوانید با کمک آن ها در سرویس بهداشتی خانه خود فضای ذخیره سازی ایجاد کنید.


 

استفاده از فضای پشت در

 

می توان به راحتی و با قرار دادن آویز لباس مخصوص پشت در در قسمت بالای آن و یا نصب آویزهای بر سطح پشت در فضایی مناسب را برای آویختن حوله ها بوجود آورید.این ایده از جمله ایده های بسیار کاربردی و مفید برای ایجاد فضای ذخره سازی در سرویس بهاشتی است.


 

استفاده از کنج ها

 

در سرویس های بهداشتی نقلی و کوچک توصیه می کنیم حتما از کنج ها بیشتر استفاده کنید و با نصب طبقاتی به شکل 8 که مخصوص نصب در کنج ها هستند در ان قسمت ها سطوح مناسب برای قرار دادن حوله های تا شده با لوله شده و هم چنین برای قرار دادن صابون ها و وسایل آرایشی ایجاد کنید.


 

استفاده از جعبه های متعدد

 

از ریخت و پاش و شلوغ کردن دکوراسیون سرویس بهداشتی خود بوسیله قرار دادن وسایل بهداشتی- آرایشی که ازآن ها به صورت روزانه استفاده می کنید در اطراف روشویی و روی طبقه زیر آینه جددا خودداری کنید. توصیه می کنیم آن ها را دسته بندی کنید و هر دسته را در جعبه ای زیبا و کوچک قرار داده و روی طبقه یا داخل کشویی قرار دهید.با تحریریه معماری اَرگان همراه باشید


 

استفاده از مقیاس کوچک تر

 

اگر سرویس بهداشتی کوچک شما با محدودیت فضا مواجه است به جای استفاده از فضاهای ذخیره سازی کمتر از مقیاس کوچک تر آن ها استفاده کنید.


 

انتخاب رو شویی مناسب

 

برای روشویی سرویس بهداشتی خود نوعی روشویی را انتخاب کنید که علاوه بر مناسب بودن با سایز و مدل روشویی شما دارای حداکثر تعداد فضای ذخیره سازی از قبیل کشوها و کمدها باشد و هم چنین در اطراف سینک آن مقداری فضا برای قرار دادن برخی از اشیا و وسایل لازم در سرویس بهداشتی باشد.


 

استفاده از طبقات تا شو

 

با استفاده از طبقات تا شو شما دیگر محدودیت زیادی برای نصب طبقات از لحاظ تعداد ندارید زیرا می توانید آن ها را تنها در مواقع نیاز باز کرده و از آن ها استفاده کنید و در مواقعی که نیاز ندارید آن را تا کنید.


 

استفاده از قسمت های فوقانی دیوار

 

شما می توانید با نصب طبقاتی در قسمت های بالای دیوار در سرویس بهداشتی می توانید فضای بسیار مناسبی را برای قرار دادن سبد های زیبا مهیا کنید و اشیا مورد نیازتان را درسرویس بهداشتی از قبیل حوله های اضافه،مواد شوینده و مواد بهداشتی را به تفکیک داخل سبدها روی آن طبقات قرار دهید.


 

توجه به رنگ

 

برای اینکه سرویس بهداشتی کوچک شما بزرگ تر و مرتب تر به نظر برسد برای طبقات و قفسه هایی که بر دیوار نصب می کنید از رنگ های روشن مانند سفید یا کرم روشن استفاده کنید.


 

استفاده از چوب

 

یکی دیگر از ایده های زیبا برای طبقات و قفسه ها در سرویسن بهداشتی استفاده از انواع چوبی آن ها است که می تواند جلوه شیک و زیبایی به دکوراسیون سرویس بهداشتی شما دهد و گرما بخش فضا باشد.


 

مرتب و زیبا

تا حد امکان حوله ها و اشیا دیگر را روی طبقات و داخل قفسه ها مرتب و منظم قرار دهید و سعی کنید تا اشیا و وسایل ساده تر که دارای جلوه ای نازیبا هستند را در قسمت عقب تر و اشیا زیباتر و رنگارنگ را در ردیف های جلویی و در معرض دید بچینید و قرار دهید. در این صورت جلوه دکوراسیون سرویس بهداشتی شما شکیل تر خواهد شد.


ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

نویسنده:معمار باشی

منبع: 
تحریریه معماری اَرگان

کپی با ذکر منبع (لینک) مجاز است


اشتراک

دیدگاه دیگران (بدون دیدگاه)...

Leave a reply

نام:: فیلد اجباری.
آدرس رایانامه: فیلد اجباری. غیر فعال
وبسایت::
کد امنیتی:: فیلد اجباری.
دیدگاه: فیلد اجباری.