• ۱۳۹۵/۰۸/۱۸ ۰۰:۲۰:۰۰
  • در معماری و طراحی داخلی خانه
  • توسط argan2
  • بازدید: 1165
  • اخرین ویرایش: ۱۳۹۶/۰۸/۱۳ ۱۹:۴۹:۰۴
  • چاپ نوشته هاچاپ پی دی اف
خانه دوگانه

خانه دوگانه

 خانه دوگانه

به گزارش ارگان معماری:هر معمار قبل از شروع به طراحی، برخی تجزیه و تحلیل های سیستماتیک از سایت، بودجه، نیازمندی های فضایی و آیین نامه های ساختمانی مربوطه را انجام می دهد. گروه کاری هلندی به نام mvrdv این روند منطقی را به یک سبک و فلسفه تبدیل کرده اند.

طراحی آن ها چیزی بیش از دخیل کردن عوامل قابل سنجش بوده، و تجلی ملموس و مشهودی از آن ها می باشد و تبدیل به چیزی می گردد که از آن به عنوان"فرار از اطلاعات و داده ها" یاد می کنند. خانه دوگانه در اوترخت هلند،برای دو خانواده غریبه و توسط یارن مستنبروک و وینی ماس طراحی شد.خانه ای که محصول این همکاری بود، ترکیبی از اصالت و بینش واقعی بود.


 تصاویر خانه دوگانه

اولین حرکت طراحی؛ تعریف محدوده ساختمانی نسبتا بلند و کم عرضی بود که مقدار زیادی از نور روز را به خود راه می داد؛ در حالی که وسعت باغ پشت ساختمان را بیشتر می کرد. و برای تقسیم کردن این حجم میان دو شریک، از یک دیوار مشترک مستقیم استفاده شد که شرایط یکسانی برای دو خانواده بوجود می آورد که این اتفاق در برش بهتر دیده می شود.

 خانه دوگانه

در این ساختمان به طور فوق العاده ای، هیچ ستون داخلی وجود ندارد و در عوض خرپاها و تیرهای فلزی در دیوارهای داخلی و خارجی مخفی شده اند و به صورت یک قاب پیچیده افقی در تراز های مختلف با یکدیگر اتصال دارند. بر خلاف این موضوع، قسمت های بزرگ شیشه ای در نماهای جلویی و پشتی وجود دارند که معمولا عرض و ارتفاع کامل هر اتاق را پوشانده اند.در غیر اینصورت دیوارهای خارجی با پانل های مسطح و هم ترازی پوشانده شده اند تا تاکیدی بر مکعب انتزاعی کل ساختمان بوده و از هر گونه جلوه ساختاری دال بر جدا بودن این دو واحد از هم پرهیز می کند.

اشتراک

دیدگاه دیگران (بدون دیدگاه)...

Leave a reply

نام:: فیلد اجباری.
آدرس رایانامه: فیلد اجباری. غیر فعال
وبسایت::
کد امنیتی:: فیلد اجباری.
دیدگاه: فیلد اجباری.