• ۱۳۹۵/۰۵/۱۰ ۰۵:۰۱:۰۳
  • در خانه افراد مشهور
  • توسط argan2
  • بازدید: 1297
  • اخرین ویرایش: ۱۳۹۶/۰۷/۲۷ ۱۹:۲۴:۱۷
  • چاپ نوشته هاچاپ پی دی اف
خانه مارشال

خانه مارشال

 

خانه مارشال

به گزارش ارگان معماری: خانه ی مارشال، خانه ای طولانی، کم ارتفاع، سیاه رنگ، مرموز و تا حدی ترسناک است و طراحش آن را به یک بمب افکن مخفی تشبیه کرده است. در حقیقت این ساختمان یک خانه ساحلی است در فیلیپ آیلند استرالیا.

خانه مارشال

خانه مارشال

هنگامی که معماران خانه ای برای خود طراحی می کنند، همیشه یک دستور کار مخفی وجود دارد و مسئله هیچ گاه به طرح ساختمانی شاداب و راحت برای زندگی ختم نمی شود. تنها یک معمار می تواند در مورد خانه ی ساحلی فکر کند که شبیه سلاح های کشتار جمعی باشد. در مورد این خانه باید گفت که معمار آن، بری مارشال عضوی از گروه کاری "دنتون کورکور مارشال" می باشد که یک دفتر بزرگ واقع در ملبورن با شعبه هایی در سراسر جهان است و طراحی هایی هوشمندانه و پایه ریزی شده بر مبنای کار آتلیه ای دارد که خانه مارشال گواهی برا این مدعاست.

خانه مارشال

خانه مارشال

مارشال این ساختمان را به یک خانه چوبی معمولی خلاصه کرد، اما هنگامی که متوجه این مسئله شد که لنداسکیپ (((Landscape)خلیج کیتی میلر به چیزی نیاز ندارد که بر روی آن بایستد، عقیده اش عوض شد. خانه باید به قسمتی از مناظر اطراف تبدیل می شد؛ شبیه یک پناهگاه یا سنگر.

خانه مارشال

در حقیقت تاثیر خاک شدن در داخل زمین یک خیال است که خود را به صورتی طبیعی می نمایاند و توده های شن و ماسه واقعا به صورت خاکریز خود را نشان می دهند، یعنی سکوهایی مصنوعی که در مقابل دیوارهای بتنی بر روی یکدیگر دپو شده و یک محوطه مربع شکل را به وجود آورده اند. این محوطه مهم ترین قسمت در خانه است. در داخل خانه، پلان به اندازه کافی سر راست است و شامل یک نشیمن در یک انتها، اتاق خواب اصلی در انتهای دیگر و یک نوار دسترسی در سمت رو به محوطه خانه برای ارتباط این دو فضا می باشد.

خانه مارشال

فضاهای خانه خصوصا آشپزخانه، ناهارخوری و محدوده ورودی، وسیع هستند و یک پنجره سرتاسری بزرگ بیرون زده به سمت حیاط در سمت شمال و یک ایوان تو رفته شبیه معبدی کلاسیک در سمت جنوب و رو به دریا قرار دارد.

خانه مارشال

غیر عادی ترین مطلب در مورد خانه مارشال، شخصیت تند و تیره آن می باشد؛ ساخت یک خانه ساحلی از بتن در جای زمخت به اندازه کافی متهوارنه می باشد، اما این بتن در داخل و خارج سیاه رنگ است. در داخل خانه، جزئیاتی به چشم می خورد ولی هیچ یک از دیتایل ها (((details) تاثیری در بشاش تر کردن فضاها ندارند، تنها لوله بخاری آتشدان موجود در نشیمن با بیرون زدن از خاکریز خود در زاویه ای خود نمایانه، توجه مختصری را به خود جلب می کند.

خانه مارشال

برای دیدن ادلمه تصاویر به گالری رجوع کنید

 

اشتراک

دیدگاه دیگران (بدون دیدگاه)...

Leave a reply

نام:: فیلد اجباری.
آدرس رایانامه: فیلد اجباری. غیر فعال
وبسایت::
کد امنیتی:: فیلد اجباری.
دیدگاه: فیلد اجباری.