• ۱۳۹۵/۰۴/۳۰ ۰۵:۲۵:۵۸
  • در معماری های دیدنی
  • توسط argan2
  • بازدید: 1276
  • اخرین ویرایش: ۱۳۹۶/۰۷/۰۳ ۲۰:۲۵:۵۸
  • چاپ نوشته هاچاپ پی دی اف
کمیسیون عالی بریتانیا

کمیسیون عالی بریتانیا


کمیسیون عالی بریتانیا

کمیسیون عالی بریتانیا

به گزارش ارگان معماری:در مسابقه ی سال 2001 برای طراحی کمیسیون عالی بریتانیا(British High Commission) که در پایتخت سریلانکا کلمبو برگزار شد، ساختمان جدید به جای ساختمان کمیسیون عالی موجود، جایگزین شد و در زمینی به مساحت 3 هزار و 400 متر مربع طراحی شد.

کمیسیون عالی بریتانیا

معمار این طرح ریکاردو مورفی (
(Richard Murphy که چند سال در انتظار اجازه ی شروع ساخت طرحش بود تا اینکه در سال 2006 اجازه ساخت داده شد و در سال 2008 رسماً، کارکنان کمیسیون مشغول به کار شدند.

کمیسیون عالی بریتانیا

عملکرد اجتماعی کمیسیون عالی، باعث تاکید بیشتر بر طراحی محیط کار دلپذیر برای کارکنانش بود. در طراحی بنا، امکان گسترش در آینده لحاظ شده است و این خود از نقاط قوت، این طرح بود.

کمیسیون عالی بریتانیا

سایت این پروژه در گوشه ی جاده ای است که در دو طرفش درختان تنومند دارچین، زیبایی خاصی به منطقه داده است. بنا دو ورودی سواره و پیاده دارد و در مسیر ورودی یک سری دریاچه های طبیعی دیده می شود. ساختمانی یک طبقه که در اطرافش حیاط های کوچک و صمیمی و رو به دفترهای کارکنان دارد که در عین حال که منظری فوق العاده را بوجود آورده است، امکان تهویه طبیعی و بهره گیری از نور خورشید را نیز میسر کرده است.

کمیسیون عالی بریتانیا

یک دودکش شیشه ای هم دیده می شود که نور را از بالا به قسمت های زیرین می تاباند و روشنی خاصی به فضاهای داخلی منعکس می کند. در ضمن در این پروژه، باشگاه ورزشی ، استخر شنا، زمین تنیس، باغ و فضاهایی برای کودکان تعبیه شده است که برای کلیه کارکنان و خانواده های آنها قابل استفاده است که البته با مرز مشخصی از فضاهای کاری و اداری جدا شده است. همچنین استفاده از آب، به وفور دیده می شود؛ در استخر، چشمه ها، فواره ها که باعث شده در هر حیاط صدای جریان آب شنیده شود.

کمیسیون عالی بریتانیا

همچنین در طراحی نماها، از کاشی کاری، پانل های چوب نارگیل و سنگ گرانیت استفاده شده است.

 



برای دیدن ادامه تصاویر به گالری رجوع کنید

 


اشتراک

دیدگاه دیگران (بدون دیدگاه)...

Leave a reply

نام:: فیلد اجباری.
آدرس رایانامه: فیلد اجباری. غیر فعال
وبسایت::
کد امنیتی:: فیلد اجباری.
دیدگاه: فیلد اجباری.