• ۱۳۹۵/۰۵/۰۹ ۱۴:۵۹:۵۲
  • در طراحی و دکوراسیون داخلی مجتمع اداری
  • توسط argan2
  • بازدید: 1607
  • اخرین ویرایش: ۱۳۹۶/۰۷/۲۷ ۱۹:۲۲:۴۵
  • چاپ نوشته هاچاپ پی دی اف
دروازه اروپا

دروازه اروپا

 

دروازه اروپا

به گزارش ارگان معماری: برج اداری دوقلو پوئرتادو یا همان دروازه اروپا (Puerta de Europa) ))در مادرید اسپانیا در فاصله سالهای 1989 تا 1996 ساخته شد. برجی که اصول اولیه ساخت و ساز آسمان خراش ها را ندیده گرفت و برخلاف معمول، ساخته شد.

دروازه اروپا

دروازه اروپا توسط معماران آمریکایی، فیلیپ جانسون و جان بیرگ طراحی و ساخته شد. این دو برج در نزدیکی و با کمی عقب نشینی از یکی از مهم ترین بلوارهای مادرید ساخته شد. جانسون و بیرگ به دنبال کشف راه های غیر متعارف به منظور تحقق بخشیدن به مناسب ترین حالت ممکن بودند. بنابراین تصمیم گرفتند تا با کمک مهندس سازه(Leslie E)، طرح پیشنهادی شان را تکمیل کنند. رابرتسون (Robertson) ))و فومنتو (Fomento) ))هم در ساخت به آنها کمک کردند. و آنچه که در آخر ساخته شد، محصول یک کار تیمی فوق العاده دقیق و بی نظیر بود.

دروازه اروپا

دروازه اروپا

بلندی برج ها 114 متر و بر روی شیبی 15 درجه قرار گرفتند. سازه فولادی برج، بر تقویت ساختارش تاثیر بسزایی داشت. اصولا سازه ها در زیر مصالح نما پوشیده و پنهان می شوند ولی تیم طراحی تصمیم به برجسته کردن این عناصر و نمایش آن برای همه ی عابرین پیاده گرفتند. ساختار اولیه با فولاد ضد زنگ و با اجزای افقی و عمودی ساخته شد و در نهایت با رنگ قرمز پوشیده شد.

دروازه اروپا

دروازه اروپا

و اما در مورد انحراف برج، هر دو معمار به شکستن قالب خط عمودی علاقه نشان دادند و لذا محور را با کمی انحراف در نظر گرفتند. این آسمان خراش به نحوی بسیار مطلوب؛ خود را با بولوار و میدان روبرویش تعریف کرده است و به عنوان دروازه متافیزیکی اروپا عمل می کند. این دو آسمان خراش نماد شجاعانه ی سرپیچی از قوانین رایج و بدون شک الهامی برای دیگر ساختمان ها بودند.

دروازه اروپا

دروازه اروپا

دروازه اروپا

دروازه اروپا

دروازه اروپا

دروازه اروپا

 


اشتراک

دیدگاه دیگران (بدون دیدگاه)...

Leave a reply

نام:: فیلد اجباری.
آدرس رایانامه: فیلد اجباری. غیر فعال
وبسایت::
کد امنیتی:: فیلد اجباری.
دیدگاه: فیلد اجباری.