• ۱۳۹۵/۰۴/۲۷ ۰۵:۵۹:۰۹
  • در معماری ایرانی
  • توسط argan2
  • بازدید: 1043
  • اخرین ویرایش: ۱۳۹۶/۰۷/۰۳ ۱۸:۰۸:۳۹
  • چاپ نوشته هاچاپ پی دی اف
غار كرفتو

غار كرفتو

 


غار كرفتو

یکی از غار های زیبا غرب کشور را اگر بخواهیم معرفی کنیم غار کرفتو می باشد این غار جذاب که در ۷۲ كیلومتری شمال شرقی شهرستان دیواندره می باشد.این غار که بدون ابزار دستی توسط انسان ایجاد شده است.

 

 

این غار که در شهرستان سقز می باشد و یکی از غارهای آهکی و طبیعی می باشد و زیبایی های دارد که برای گردشگران بسیار خاص می باشد ,غار کرفتو که درون آن اتاق هایی تو در تو، راهرو و دالان عبوری بوجود آمده که شهرت خاصی بین غار های بوجود آمده طبیعت می باشد.

غار كرفتو

در گذشته برای بالا رفتن و تماشای غار که حدود ۲۵ متر ارتفاع داشت و برای بالا رفتن راهی نسبتا سخت و دشواری بود و با استفاده از نرده های چوبی و سنگی گردشگران و علاقه مندان به تفریح برای دیدن این مسافت را طی می کردند.

غار كرفتو

اگر نام این غار برای شما نا آشنا می باشد اما در شهرستان دیواندره شنیده اید که غار زیبایی دارد باید گفت که همین غار می باشد زیرا بعضی از گردشگران این غار را با نام معبد الهه یونانی می شناسند ,زیرا بر در یکی از اتاق های درون غار کتیبه ای وجود دارد که در حال حاظر هم صدمه دیده است و به خوبی واضع نمی باشد که در این کتیبه آمده است: «این خانه هراکلس است، هر کس در ان وارد شود در امان است.»که به اعتقاد بعضی از کارشناسان گفته می شود این غار برای سکونت موقت سلوکیان که ذر زمان حرکت به سمت ایران بوده است می باشد.

غار كرفتو

اگر قصد سفر و دیدن این غار را در برنامه تفریحی خود دارید باید طی برنامه ریزی که دارید از مسیر های چون:

 

۱-استان کردستان: از سنندج تا شهر دیواندره ۹۵کیلومتر مسافت دارد که سپس از دیواندره به سمت سقز و بعد باید حدود ۳۷ کیلومتر، یک سه راهی در سمت راست وجود دارد که به سه راهی تکاب معروف می باشد که در این مسیر با تابلو های راهنمایی به سمت غار کرفتو مواجه می شوید و طی مسافتی ۳۳ کیلومتر دیگر به محل غار کرفتو می رسید.

۲-تهران – زنجان:اگر از تهران قصد رفتن به این غار را دارید باید طی برنامه ریزی بروید و قبل از حرکت تصمیم بگیرید .شما می توانید از تهران تا زنجان که اتوبان می باشد و حدود ۲۰۰ کیلومتر است سپس به طرف غار کرفتو که تهران تا دیواندره ۵۲۰ کیلومتر و تا غار کرفتو ۵۹۰ کیلومتر مسافت می باشد.


اشتراک

دیدگاه دیگران (بدون دیدگاه)...

Leave a reply

نام:: فیلد اجباری.
آدرس رایانامه: فیلد اجباری. غیر فعال
وبسایت::
کد امنیتی:: فیلد اجباری.
دیدگاه: فیلد اجباری.