• ۱۳۹۵/۰۵/۱۱ ۰۵:۲۰:۵۹
  • در طراحی مجتمع فرهنگی
  • توسط argan2
  • بازدید: 1428
  • اخرین ویرایش: ۱۳۹۶/۰۷/۲۷ ۱۹:۴۹:۲۸
  • چاپ نوشته هاچاپ پی دی اف
برج انرژی

برج انرژی


به گزارش ارگان معماری: برج 99 طبقه ای که در محله روسونا اپسینتریوم (((Rasuna Epicentrum)در همسایگی جاکارتا (J((akarta) پایتخت اندونزی واقع شده است.

برج انرژی

این برج که به نام "برج انرژی" شناخته خواهد شد، با هدف تبدیل کردن پایتخت کشور اندونزی به نقطه عطفی جدید در منطقه، توسط گروه SOM طراحی می شود. البته طراحی و ساخت این برج 500 متری تا سال 2020 ادامه خواهد داشت.

عظمت این پروژه آنقدر زیاد است که فقط حدود 2000 صندلی برای بخش سالن های هنرهای نمایشی آن پیش بینی شده است. از دیگر عملکردهای موجود در این برج؛ به غرفه های نمایشگاهی، مسجد عمومی، کارخانه های تولید انرژی و بخش های اداری می توان اشاره نمود.

برج انرژی

طبق نظر مدیر گروه SOM، این برج، اولین برجی در جهان خواهد بود که مبنای اصلی و شروع طراحی اش، بر اساس کاربردهای انرژی رقم خورده است. فرم منحنی برج، هر چه به سمت بالا می رود، بیشتر شده و باعث کاهش حرارت خورشیدی به مرور زمان می شود. همچنین به طور چشمگیری سایه آفتاب را بهبود خواهد بخشید و برای روشنایی مصنوعی فضاهای داخلی دفاتر و غیره صرفه جویی های لازم صورت گرفته خواهد شد.

برج انرژی

مدیر گروه SOM توضیح می دهد که : "قلب این برج، بوته گیاهی است که به عنوان قطب انرژی مرکزی عمل می کند و از آنجا انرژی ها توزیع خواهند شد." نواری از انرژی هم در سراسر سایت پروژه کشیده خواهد شد و باغی زیبا هم طراحی شده تا در دسترس عموم مردم قرار گیرد. اطلاعات بیشتر در مورد این بنا، شاید در چند سال آینده در دسترس عموم قرار بگیرد!

 

برج انرژی
اشتراک

دیدگاه دیگران (بدون دیدگاه)...

Leave a reply

نام:: فیلد اجباری.
آدرس رایانامه: فیلد اجباری. غیر فعال
وبسایت::
کد امنیتی:: فیلد اجباری.
دیدگاه: فیلد اجباری.