• ۱۳۹۶/۰۶/۰۶ ۲۰:۴۸:۳۰
  • در بیوگرافی معماران
  • توسط admin
  • بازدید: 5060
  • اخرین ویرایش: ۱۳۹۶/۰۹/۰۸ ۱۸:۲۳:۱۲
  • چاپ نوشته هاچاپ پی دی اف
داراب دیبا

داراب دیبا

داراب دیبا

داراب دیبا معمار و شهرساز ایرانی در سال 1320 متولد شد. او مدرک دکتری خود را از دانشگاه لیژ بلژیک در سال 1348 دریافت نمود. وی عضو هیئت علمی دانشگاه هنرهای زیبا و از اساتید مدعو دانشکده هنرهای زیبا پاریس، هارواردو ام آی تی می باشد. او همچنین عضو شورای راهبردی کنگره بین المللی بازسازی شهرهای تخریب شده جنگ در سال 1370، عضو شورای تخصصی شهرداری تهران از سال 1376 تا 1380 ، عضو گروه معماری و شهرسازی مرکز بین المللی گفت و گوی تمدن ها از سال 1379 تا 1382 و عضو منتخب داوران جایزه اقاخان در ژنو به سال 1380 می باشد. از آثار برجسته او می توان به سفارت ایران در برلین اشاره کرد که به دلیل  پیوند میراث فرهنگی با معماری معاصر در کتاب دانشگاه برلین به عنوان اثر برگزیده انتخاب شده است. مرکز اسناد جمهوری اسلامی ایران، بانک مسکن کرمان و مجتمع فرهنگي تفريحي خدماتي پاسارگاد (در همکاری با شرکت معماری آتک)، از دیگر آثار مطرح این معمار می باشد. معمارى معاصر ایران، خانه‌هاى سنتى اصفهان، معمارى مساجد معاصر کشورهاى اسلامى و اصول طراحى معمارى از کتاب های نوشته شده توسط این معمار هستند. او هم چنین نمایشگاه های گوناگونی در زمینه نقاشی، عکاسی و طراحی در داخل و خارج از ایران داشته است.

داراب دیبا

داراب دیبا

برخی از جوایز و افتخارات داراب دیبا:
1- دریافت جایزه وزارت مسکن و شهرسازی و ریاست جمهوری در معماری به سبب طراحی و مدیریت در پروژه مسکن ارزان قیمت برای کارکنان دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران
2- حضور در هیئت‌های داوری طرح‌های مختلف ملی و بین‌المللی معماری و طراحی و شرکت در سمینارهای معماری گوناگون همانند برگزار کننده کنگره بین المللی معماری کشورهای اسلامی، وزارت مسکن و شهرسازی (۱۳۷۹)، مسابقه بین المللی کوشک جهانی (۱۳۸۲)، سمینار بین المللی معماری معاصر در موزه هنرهای معاصر تهران (۱۳۸۳)
3- مشاور طراحی در پروژه های مطرح بین المللی همانند تهیه برنامه طرح و احداث نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل در ژنو، سوئیس (۱۳۸۴) و طرح و نظارت سفارت جمهوری اسلامی ایران در برلین، آلمان (۱۳۸۱-۱۳۸۵)

برخی از آثار داراب دیبا:
1- بانک مسکن کرمان درهمکاری با شرکت معماری اتک
موقعیت: کرمان
کـــــارفـــــــــرما : بانک مسکن 
سال: 1384


بانک مسکن

بانک مسکن

2-  سفارت ایران در برلین
موقعیت: برلین
کـــــارفـــــــــرما:  Ministry of Foreign Affairs/General Office of Construction
سال: 1394

داراب دیبا

داراب دیبا


3- مرکز اسناد جمهوری اسلامی ایران درهمکاری با شرکت معماری آتک
موقعیت: تهران
مرحـــــــــله اجرا : طراحی


داراب دیبا

داراب دیبا

داراب دیبا

داراب دیبا

اشتراک

دیدگاه دیگران (بدون دیدگاه)...

Leave a reply

نام:: فیلد اجباری.
آدرس رایانامه: فیلد اجباری. غیر فعال
وبسایت::
کد امنیتی:: فیلد اجباری.
دیدگاه: فیلد اجباری.