• ۱۳۹۵/۰۷/۲۴ ۰۰:۲۰:۰۰
  • در طراحی سینما و آمفی تئاتر
  • توسط argan2
  • بازدید: 1479
  • اخرین ویرایش: ۱۳۹۶/۰۸/۱۳ ۱۱:۰۱:۱۳
  • چاپ نوشته هاچاپ پی دی اف
تئاتر دانشگاه کوئنکا

تئاتر دانشگاه کوئنکا

 تئاتر دانشگاه کوئنکا

به گزارش ارگان معماری:این تئاتر در سال 2008 میلادی، و در زمینی به مساحت تقریبی 3182 متر مربعی توسط Javier Durán در شهر کوئنکای اکوادور اجرا شده است.


پس از گذشت 45 سال از بهره برداری آمفی تئاتر کارلوس تاماریز در سال 1958 سرانجام این آمفی تئاتر نیاز به کمی تغییرات و بازسازی هایی پیدا کرد. در سال 2008 میلادی بود که مسئولین دانشگاه کوئنکا تصمیم گرفتند این آمفی تئاتر را برای شهر و دانشگاه خودشان باز سازی نمایند، تا نیازهای بخش هنری شهر و دانشگاه شان را به نحو بهتری تأمین نمایند.

کار بازسازی این آمفی تئاتر با در نظر گرفتن معیارهای ساختمان اصلی انجام شده و در نتیجه هنوز آن ساختار آمفی تئاتر قبلی وجود دارد، اما برخی فضاهایی که قبلا وجود نداشت، مانند: دفاتر فنی، مدیریت، اتاق تمرین، اتاق پرو و ... به تئاتر جدید اضافه شده است. و بخش های دیگر مانند: سکوی اجرا، دفتر فروش بلیط، پارکینگ، سالن ورودی و ... که قبلا نیز وجود داشت، به منظور راحتی بیشتر مخاطبان و هنرمندان بهبود و توسعه پیدا کرده. کف سالن ها و سطوح با دو لایه تخته ی سه لا پوشانده شده است.

طبق نظریه اکوستیک؛ در داخل سالن تعدادی از پانل های جذب رطوبت و منعکس کننده دیفیوزر در سقف، دیوار و کف ها تعبیه شده است. آکوستیک یا صداشناسی یکی از شاخه‌ های علم فیزیک است که وظیفه بررسی صداها و موج‌ های مکانیکی را بر عهده دارد. در واقع آکوستیک به معنای: تولید، تراگسیل و دریافت انرژی به صورت ارتعاش در ماده می باشد.

فضای بیرونی و آزاد این تئاتر، حدود 525 متر مربع می باشد و نور پردازی این محیط با توجه به طبیعت اطراف ساختمان تئاتر صورت گرفته. همچنین درب های ورودی لابی به منظور یکپاچه سازی با محیط بیرون تئاتر و گسترش فضاها در این فضای باز، طراحی شده است.


اشتراک

دیدگاه دیگران (بدون دیدگاه)...

Leave a reply

نام:: فیلد اجباری.
آدرس رایانامه: فیلد اجباری. غیر فعال
وبسایت::
کد امنیتی:: فیلد اجباری.
دیدگاه: فیلد اجباری.