• ۱۳۹۶/۰۷/۲۲ ۲۱:۲۸:۵۶
  • در بیوگرافی معماران
  • توسط argan2
  • بازدید: 5013
  • اخرین ویرایش: ۱۳۹۶/۰۸/۱۵ ۱۴:۲۸:۲۵
  • چاپ نوشته هاچاپ پی دی اف
کنگو کوما

کنگو کوما

کنگو کوما

 کنگو کوما که از برجسته ترین شخصیت های ژاپنی در معماری معاصرجهان محسوب می شود،  در هشتم اگوست 1956 در یوکوهوما چشم به جهان گشود. وی در سال 1979 از دانشگاه توکیو در رشته معماری فارغ التحصیل شد و در سال 1987 استادیو طراحی Spacial را راه اندازی نمود. او در سال 1990 دفتر کنگو کوما و همکاران را تاسیس نمود که هم اکنون نیز در همین دفتر مشغول به کارمی باشد. کوما در زمینه آموزش نیز فعالیت های موفقی داشته است که از جمله آن ها می توان به تدریس در دانشگاه کلمبیا در ایالات متحده آمریکا اشاره کرد.

کنگو کوما

 طراحی های آغازین او به سبک پست مدرن نزدیک بود ولی وجود موضوعاتی همچون نابودی تفکرات پوچ ژاپنی و بحران قرن گمشده در سال های 1990 فضایی را خلق کرد که دیگر پذیرای آن گونه عجیب و غریب معماری نبود. کوما به جای سفر به خارج از کشور و بر خلاف دیگر معاصران خود، تصمیم گرفت تا به جست و جو و استخدام استادکاران خرده پایی بپردازد که بتوانند در جریان این مشکلات اقتصادی برجسته تر و قوی تر شوند . در حقیقت، همین تغییر تمرکز او از تصویر (پروژه های) بزرگ به تکرار کاربرد عناصر کوچک بود که سبکش را نیرو و اعتباری تازه بخشید.

کنگو کوما

 آنچه پیش از این گفته شد همان جنبه ای از کار کنگو کوما است که در ادامه به تمرکز بر باز تعریف مصالح طبیعی منجر می شود. معماری سنتی ژاپن عمیقا بر ریتم و نور تاکید دارد ولی کاربرد مصالح جدید، در جهت پاسخ گویی به این سنت ها، گستره انتخاب های او را محدود تر می کند. در عوض،کوما در به کارگیری مصالحی همچون سنگ، از آن ها مثل زمانی استفاده می کند که گویی با ورقه های نازک چوبی یا شیشه ای مواجه است.موزه سنگ او در ناسو (2000)، نمونه بسیار خوبی از این تکنیک است و در ساخت آن از سنگ های محلی به منظور خلق دیوارهایی سبک و متخلخل استفاده شده است که در مقابل نور تغییر جهت می دهد.

کنگو کوما

 با وجود تمامی این پروژه های موفق و داشتن 150 کارمند در دفترهای طراحی اش واقع در پاریس، توکیو و پکن، کوما همچنان بیشتر زمان خود را بر قراردادهای کوچک مقیاس، کار بر روی خانه های شخصی و مراکز تجاری، خصوصا بعد از سونامی و زلزله ژاپن در سال 2011 اختصاص داده است

کنگو کوما

کنگو کوما

کنگو کوما

کنگو کوما

کنگو کوما

کنگو کوما

اشتراک

دیدگاه دیگران (بدون دیدگاه)...

Leave a reply

نام:: فیلد اجباری.
آدرس رایانامه: فیلد اجباری. غیر فعال
وبسایت::
کد امنیتی:: فیلد اجباری.
دیدگاه: فیلد اجباری.