• ۱۳۹۵/۰۵/۰۸ ۱۴:۴۰:۳۲
  • در خانه افراد مشهور
  • توسط argan2
  • بازدید: 1438
  • اخرین ویرایش: ۱۳۹۶/۰۷/۲۶ ۲۰:۵۱:۱۳
  • چاپ نوشته هاچاپ پی دی اف
خانه شارلوت

خانه شارلوت


به گزارش ارگان معماری: تا زمان سقوط دیوار برلین در سال 1989 و درنتیجه آن، نزاع سبک ها بر سر ساخت و ساز در این پایتخت جدید؛ دفتر معماری بنیش و همکار، بخش پیشرو و مدرن معماری آلمان غربی را به عهده گرفت.

خانه شارلوت

این دفتر ساختمان های عمومی و اجتماعی بسیاری از جمله استادیوم هایی برای المپیک مونیخ در سال 1972 و نیز ساختمان پارلمان فدرال در بن را طراحی کرد که طرح آن در سال 1983 شروع شد و ساخت آن درست به موقع، برای استفاده دولت به پایان رسید. این طرح ها ادراکی زمین ساختی را که بر پایه مصالحی از شیشه و فلز بود با سنتی ارگانیک از هرینگ و شارون ترکیب کرده بود تا یک معماری با آزادی فضایی کامل خلق کند.

خانه شارلوت

گونتر بنیش متولد 12 ژوئن 1922 معمار آلمانی است،که در نزدیکی شهر درسدن متولد شد. در طول جنگ جهانی دوم، او یکی از جوانترین فرماندهان زیردریایی آلمان شد. پس از آن بنیش یکی از برجسته ترین معماران نمایندگی شد. بنیش17 ساله داوطلب برای پیوستن به نیروی دریایی، به خدمت اجباری نیروی کار یا خدمت ارتش پیوست. او در نهایت افسر قایق شد ، و در سال 1944، یکی از جوانترین فرماندهان U-قایق بود. در پایان جنگ جهانی دوم، اودر جنگ اسکاتلند زیردریایی خود را به بریتانیا تحویل داد و تسلیم شد و به زندان رفت.بعد از آن بنیش ابتدا آموزش دید وبعد در سال 1947 به مطالعه معماری در دانشگاه فنی در اشتوتگارت پرداخت.

خانه شارلوت

خانه شارلوت برای دختر گونتر بنیش و دو پسرش طراحی شد. خانه در یک خیابان مسکونی معمولی در اشتوتگارت آلمان قرار گرفته و انتظارات نرمال از یک ویلای مستقل حومه شهری را برآورده می سازد. یک فرم فشرده اقتصادی که بر پایه پلان مربع شکل طراحی شده است و با یک سقف نیم استوانه ای فلزی متمایز شده است. این ساختمان به عنوان یک خانه خورشیدی توصیف شده است.

خانه شارلوت

اگرچه معماران آن سعی در کاهش اهمیت این جنبه از طراحی داشتند و با یک سری جزئیات خاص مسائل صرفه جویی انرژی را در زمستان و تابستان اعمال کرده اند. این خانه از نظر شخصیت و فرم ساختمانی نمی تواند یک نمونه کار گونتر بنیش باشد، اما قابلیت های خاموشی و عملی بودن آن، این اثر را به متممی برای کارهای عمده او تبدیل ساخته است.

خانه شارلوت

 

اشتراک

دیدگاه دیگران (بدون دیدگاه)...

Leave a reply

نام:: فیلد اجباری.
آدرس رایانامه: فیلد اجباری. غیر فعال
وبسایت::
کد امنیتی:: فیلد اجباری.
دیدگاه: فیلد اجباری.