• ۱۳۹۵/۰۵/۲۳ ۱۴:۵۹:۵۸
  • در طراحی معماری و دکوراسیون هتل
  • توسط argan2
  • بازدید: 1830
  • اخرین ویرایش: ۱۳۹۶/۰۷/۲۹ ۱۹:۴۵:۱۰
  • چاپ نوشته هاچاپ پی دی اف
هتل برج العرب

هتل برج العرب

 فروشگاه آنلاین معماری

هتل برج العرب

به گزارش ارگان معماری: برج العرب؛ تنها هتل هفت ستاره جهان تا به این لحظه می باشد، که به شکل یک کشتی بادبانی بزرگ و سفید رنگ، توسط مهندسان مشاور اتکینز و همکاران طراحی شده.

حجم هتل

این هتل به عنوان نمادی از دوران ثروتمندی اعراب و مظهر تجملات اغراق آمیز و افسانه ای این قوم محسوب می شود. تعداد انگشت شماری بنا را می توان نام برد که همانند اهرام مصر, برج های مرکز تجارت جهانی نیویورک یا برج ایفل نماد یک کشور, یک شهر و یا یک دوره زمانی خاص باشند. در این میان نمونه های جدیدتری نظیر اپرای سیدنی و برج های دو قلوی پتروناس در مالزی را نیز می توان نام برد. اما در طول تاریخ تنها یک هتل مبدل به نماد یک کشور، بلکه فراتر ار آن، نماد یک منطقه وسیع جغرافیایی شده است: هتل برج العرب امارات متحده عربی.

این هتل با سیصد و بیست و یک متر ارتفاع و زیر بنایی حدود یکصد و ده هزار متر مربع تا زمان افتتاحش در سال 2000, پانزدهمین ساختمان بلند دنیا بوده و نخستین سازه بلندی است که در جزیره ای مصنوعی بنا شده است. این جزیره در فاصله ی دویست و نود متری از ساحل به عنوان بستر برج در نظر گرفته شده است تا هم در شناخته شدن این کشتی بادبانی معلق در آب ها تاثیر گذار باشد و هم سایه آن مزاحم هتل "ساحل جمیرا" و پارک آبی مجاور آن نگردد.

طراحی داخلی هتل

سازه این بنا به ارتفاع پنجاه و شش طبقه است که به صورت بیست و هشت طبقه دوبلکس طراحی شده و ارتفاع هر طبقه آن هفت متر می باشد. پی های این ساختمان دویست و پنجاه ستون پایه به قطر یک و نیم متر می باشند که تا عمق چهل و پنج متر زیر دریا نفوذ کرده اند. در دو ضلع کناری به عنوان مهاربند, خرپاهایی قطری نصب شده که هر یک هشتاد و پنج متر طول دارند.

دکوراسیون داخلی هتل

واحدهای اقامتی این هتل تماما سوئیت های لوکس بوده و در طراحی داخلی فضاهای آن سعی شده است تا از رنگ هایی منطبق با شرایط فرهنگی- جغرافیایی محل استفاده شود. رنگ های تند طلایی به کار رفته در ستون ها، مبلمان و نازک کاری ها، یاد آور آفتاب سوزان صحرا و بیش از هر چیز، طلاست و استفاده از رنگ آبی با درجات مختلف یادآور آبهای نیلگون خلیج فارس است.

یک محل فرود چرخ بال در ارتفاع دویست و دوازده متری از سطح دریا و رستوران بزرگی به عرض بیست و هفت متر در طبقه ی بیست و هفتم به صورت طره از بدنه ساختمان اصلی بیرون زده است و در بالاترین بخش سازه نیز دکلی به ارتفاع شصت متر نصب شده است.

عکس هتل

تام رایت (((Tom Wright) مدیر طراحی معماری شرکت اتکینز در خصوص نحوه طراحی هتل می گوید: "بررسی های ما نشان داد که مردم دبی از آزادی و ثروت به دست آمده شان راضی اند و می خواهند در زمره ی کشورهای جهان اولی به شمار آیند که با توسعه ای شتابان رو به جلو حرکت می کنند. همین ویژگی باعث شد که ما در طرح هایمان به جای توجه به زمینه محدود فرهنگی- تاریخی محل، اشتیاق آینده جوی مردم را پایه و اساس ایده های طراحی مان قرار دهیم."

واحدهای اقامتی در اطراف وید مرکزی قرار گرفته اند و در طبقات همکف و اول لابی ها، فضاهای عرضه غذا و نوشیدنی به سبک های مختلف و با مبلمان های متنوع قرار دارند. آب نماهای داخلی، فرش های بسیار عظیم، آکواریوم ها و طرح های هندسی زینت بخش فضاهای عمومی این هتل می باشند.

کانسپت هتل

به علت موفقیت و شهرت طرح اجرا شده و همچنین کیفیت بسیار بالای سرویس دهی و خدمات رفاهی- تفریحی، این هتل به سرعت تبدیل به محل اصلی اقامت بزرگترین و مشهور ترین سرمایه داران، ورزشکاران و بازیگران غربی گشته و علی رغم بهای نجومی اقامت، همچنان در اکثر اوقات سال واحدهای اقامتی این هتل اشغال یا رزرو می باشند.

نما هتل

 

اشتراک

دیدگاه دیگران (بدون دیدگاه)...

Leave a reply

نام:: فیلد اجباری.
آدرس رایانامه: فیلد اجباری. غیر فعال
وبسایت::
کد امنیتی:: فیلد اجباری.
دیدگاه: فیلد اجباری.