• ۱۳۹۵/۰۷/۲۸ ۰۰:۲۰:۰۰
  • در معماری و طراحی داخلی خانه
  • توسط argan2
  • بازدید: 1517
  • اخرین ویرایش: ۱۳۹۶/۰۸/۱۳ ۱۱:۲۱:۴۶
  • چاپ نوشته هاچاپ پی دی اف
خانه بوردو

خانه بوردو

فروشگاه معماری

خانه بوردو

خانه بوردو تماشاگر خود را با رد تمامی عرف های شناخته شده معماری دلشاد می کند.

به عنوان مثال ستون ها متداول ترین فرم معماری می باشند و معمولا از ساختمان ها انتظار داریم که دارای زیرسازی های محکم و توپری بوده و سازه های فوقانی سبک تر باشند؛ اما در این خانه همه چیز برعکس است. یک مکعب بتنی وسیع که ظاهرا تکیه گاهی ندارد و بر روی فضای بازی شناور است.


خانه بوردو

رم کولهاس در اینجا یک تیر فلزی منفرد که تقریبا یک طبقه ارتفاع دارد را در بالای ساختمان قرار داده و بیشتر شبیه علامتی در ساختمان است تا قطعه ای از سازه عملکردی. اگرچه این خانه طرحی عملی است که به قدر کفایت و حتی بیش از آن به نیازهای فیزیکی و روحی صاحب معلول خود و خانواده اش پاسخ می دهد، هر یک از سه طبقه ساختمان دنیایی متفاوت است. اولی نیم طبقه ای در زیرزمین است که در راس تپه ای کنده شده و دارای دیواری شیشه ای است که رو به محوطه ورودی می باشد.

کمی بالاتر زیر طاقی رنگ نشده و زمخت، مکعب بتنی به طوری قاطع فضا را به بیرون رانده و نگاه بیننده را به بیرون، بر فراز دره گرون و شهر بوردو فرانسه در دور دست ها هدایت می کند. طبقه بالا در داخل مکعب بتنی، دنیایی تقریبا محصور از فضاهای به هم بافته است که برخی رو به آسمان دارند. تنها اتاق خواب والدین در انتهای شرقی دارای دید به اطراف از طریق انتهای باز مکعب می باشد.

مهم ترین فضا در کل خانه، آسانسور آن است که مطمئنا آسانسوری معمولی نیست و یک اتاق کامل شبیه اتاق مطالعه ای مبلمان شده دارد که سه طبقه ارتفاع دارد.

خانه بوردو

این همان نکته کلیدی است که قفل فضا را برای ساکن روی ویلچر خود باز می کند؛ این آسانسور در زیرزمین، قسمتی از آشپزخانه بوده و به یک سرداب باز می شود؛ در طبقه میانی بر نشیمن حکمفرمایی می کند و در طبقه بالا تبدیل به شاه نشینی در اتاق خواب اصلی می گردد.


اشتراک

دیدگاه دیگران (بدون دیدگاه)...

Leave a reply

نام:: فیلد اجباری.
آدرس رایانامه: فیلد اجباری. غیر فعال
وبسایت::
کد امنیتی:: فیلد اجباری.
دیدگاه: فیلد اجباری.