• ۱۳۹۶/۰۸/۲۱ ۲۱:۲۸:۲۲
  • در بیوگرافی معماران
  • توسط admin
  • بازدید: 2590
  • اخرین ویرایش: -/-
  • چاپ نوشته هاچاپ پی دی اف
بهرام شیردل

بهرام شیردل

بهرام شیردل

 ارگان معماری:بهرام شیردل از بزرگان معماری ایرانی است که در سال 1333 در تهران چشم به جهان گشود. وی مدرک کارشناسی خود را در سال 1978 از دانشگاه تورنتو کانادا دریافت نمود ودر سال 1982 دروه تحصصی معمار خود را در آکادمی هنری کرنبورک در اسلات میشیگان گذراند. از اساتید برجسته بهرام شیردل می توان به دنیل لیبسکیند اشاره کرد.

بهرام شیردل

 او فعالیت حرفه ای خود را از لس آنجلس شروع نمود و دفتر مهندسی مشاوران آکس رونو را راه اندای کرد. او کار خود را با دفتر مهندسان مشاور شیردل و کینیپس در لندن ادمه داد و از سال 1376 در تهران به فعالیت خود در دفتر مهندسان مشاور شیردل و همکاران ادامه داد. وی تدریس معماری را به عنوان مدیر و استاد برنامه تخصصی طراحی معماری در مدرسه لندن و همچنین به عنوان استاد در " انستیتو معماری کالیفرنیای جنوبی " دانشگاه هاوارد و دیگر مراکز دانشگاهی را در کارنامه حرفه ای خود دارد. بهرام شیردل معماری فولدینگ را با مهارت در آثار خود به کار برده و افتخارات فراوانی را به عنوان یک معمار ایرانی کسب نموده است که می توان به جوایز متعددی همانند دریافت مدال نقره «کریستوفر رن» از انجمن صنفی معماران کانادا و نماینده ملکه بریتانیا در سال ۱۹۷۹ اشاره کرد.

بهرام شیردل

برخی از افتخارات و جوایز بهرام شیردل:
رئیس برنامه طراحی معماری در A.A. لندن ـ از سال ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۶
دریافت نشان طلا برای شهرسازی شهر جدید شانگلیو در چین در سال ۱۹۹۵
کسب جوایز متعدد در مسابقات داخلی و خارجی همانند پروژه کتابخانه اسکندریه در مصر، تالار همایش "ثارا" در ژاپن، مسابقه بانک توسعه صادرات ایران، طرح توسعه حرم معصومه و سفارت ایران در برزیل


برخی از آثار بهرام شیردل در ایران:

1- طراحی پدیده کیش

 2-مرکز تجارت جهانی شيراز


آپارتمان

بهرام شیردل

اپارتمان

اشتراک

دیدگاه دیگران (بدون دیدگاه)...

Leave a reply

نام:: فیلد اجباری.
آدرس رایانامه: فیلد اجباری. غیر فعال
وبسایت::
کد امنیتی:: فیلد اجباری.
دیدگاه: فیلد اجباری.