• ۱۳۹۵/۱۱/۲۵ ۰۰:۵۹:۱۳
  • در طراحی موزه
  • توسط argan2
  • بازدید: 1866
  • اخرین ویرایش: ۱۳۹۶/۰۸/۱۴ ۱۹:۱۱:۴۱
  • چاپ نوشته هاچاپ پی دی اف
معماری " MOCAPE " موزه هنر های معاصر چین

معماری " MOCAPE " موزه هنر های معاصر چین

معماری

اَرگان معماری می نویسد: فضای این مجموعه به طور کلی شامل دو بخش موزه ی هنر های معاصر و نمایشگاه برگزاری رویداد های فرهنگی و معماری می باشد. هدف اصلی از جداسازی کاربری به دو بخش اصلی، تاکید بر ویژگی ها کاربردی هر بخش و جدا سازی بخش های نمایشگاهی و فعالیت های فرهنگی از موزه ی اصلی بوده است هر چند نمای شفاف طراحی شده، چشم اندازی مشترک از لابی مرکزی مجموعه در اختیار کاربران قرار می دهد.

معماری

معماری

فضای داخل مجموعه و لابی اصلی آن نور طبیعی فراوان و ارتفاع سقف از 6 تا 17 متر را در اختیار افراد قرار می دهد که این نوع طراحی، محوطه ی اصلی را به شکلی منحصر به فرد و تاثیر گذار شکل داده است. آنچه به هنگام ورود بیش از هر چیز دیگری جالب توجه است مجاورت سه عنصر انتقال بین دو ارتفاع متفاوت شمل رمپ، پله و پله برقی است که هندسه و پیچش پله ها و رمپ هادر طول مسیر بین طبقات به یکی از شاخص های اصلی این پروژه تبدیل شده است.

معماری

معماری

معماری

حجم منحنی با پوسته ی شفاف که در مرکز لابی اصلی قرار دارد " ابر" نامیده می شود و شامل امکاناتی نظیر کافه، کتابفروشی و یک مرکز خرید موزه می باشد که دسترسی های ایجاد شده در آن، ابر را به اتاق های موزه و نمایشگاه ها پیوند می دهد. پوسته ی بیرونی سازه از نوعی سنگ طبیعی به همراه شیشه ای های عایق حرارتی ساخته شده است.

معماری

معماری

معماری

معماری

معماری: coop himmelb(I)au

سال: 2016

موقعیت: شنژن، چین
اشتراک

دیدگاه دیگران (بدون دیدگاه)...

Leave a reply

نام:: فیلد اجباری.
آدرس رایانامه: فیلد اجباری. غیر فعال
وبسایت::
کد امنیتی:: فیلد اجباری.
دیدگاه: فیلد اجباری.