• ۱۳۹۵/۰۴/۰۶ ۰۰:۵۳:۴۶
  • در معماری های دیدنی
  • توسط argan2
  • بازدید: 1432
  • اخرین ویرایش: ۱۳۹۶/۰۷/۰۲ ۱۹:۳۵:۴۵
  • چاپ نوشته هاچاپ پی دی اف
طراحی روستای آفریقایی در هفته مد میلان

طراحی روستای آفریقایی در هفته مد میلان

این سازه در حیات ساختمان تاریخی براکو تاسیس شده و در آن فضایی نیز برای ملاقات و گفتگوی بازدیدکنندگان طراحی شده است.

فرانسیس کر خودش در کشور بورکینافاسو بزرگ شده و در آن از دینامیک اجتماعی و فضایی روستاهای محل تولد خود الهام گرفته شده است. این سازه شامل یک سن بلند است که اطراف آن با استفاده از گیاهان بومی ایتالیا تزئین شده است.

روی این سن، سه سرپناه سنگی گرد ساخته شده و سقفی بلندتر از جنس بامبو نیز در اتفاع بالاتر روی همه این سازه‌ها را پوشانده است. 6 نوع سنگ محصول شرکت کاسون ایتالیا در ساخت این سازه استفاده شده است. برای خلق فضاهای دایره‌وار، تکه‌های بزرگ سنگ به‌صورت افقی چیده شده‌اند و فاصله میان این صفحه‌ها نیز در ارتفاع بالاتر بیشتر می‌شود.

 




 

تیم طراح این سازه می‌گوید: «در جستجوی نمودی ایده‌آل برای مواد و در نتیجه همکاری نزدیک شرکت کاسون با فرانسیس کر، توانستیم ابتدایی‌ترین روش‌های ساخت و ساز را در این طراحی بازتفسیر کرده و روشی نوآورانه را در آنها به نمایش بگذاریم.»

در این سازه همچنین اولین صندلی طراحی شده توسط کر به نام صندلی زیبا هم به نمایش گذاشته شده است که ساخت آن توسط برند ریوا1920 ایتالیا انجام شده است. این صندلی از جنس چوب و فلز بوده و اشاره‌ای به ابزارهای سنتی آفریقایی دارد که با استفاده از فلز و بصورت دستی شکل داده می‌شدند.

فرانسیس درباره این طراحی خود می‌گوید: «نام این صندلی به نمایش جذاب بورکینافاسویی اشاره دارد که در تقبیح تنبلی است. من از قدرت و جاذبه این ساختمان و حیاط آن بسیار خوشم می‌آید، اتاق‌های بزرگی که در هر گوشه‌ آن چیزی شگفت انگیز دیده می‌شود. این فضا برای یک نمایشگاه از طراحی معاصر ایده‌آل است.»

فرانسیس کر در آلمان و در رشته معماری تحصیل کرد و بعد از فارغ‌التحصیلی استودیوی خود را در برلین افتتاح کرد. او اکنون روی پروژه‌های مختلف معماری در کشورهای مختلف اروپا و آفریقا کار می‌کند. از جمله آثار او در این رشته می‌توان به فروشگاه‌های برند کفش فروشی کامپر اشاره کرد.







 

اشتراک

دیدگاه دیگران (بدون دیدگاه)...

Leave a reply

نام:: فیلد اجباری.
آدرس رایانامه: فیلد اجباری. غیر فعال
وبسایت::
کد امنیتی:: فیلد اجباری.
دیدگاه: فیلد اجباری.