• ۱۳۹۷/۰۲/۰۸ ۰۶:۰۰:۲۱
  • در تحقیق معماری
  • توسط argan2
  • بازدید: 1284
  • اخرین ویرایش: -/-
  • چاپ نوشته هاچاپ پی دی اف
10 نکته در طراحی حمام

10 نکته در طراحی حمام


تحریریه معماری ارگان می نویسد: آموزش اصول بهداشتی استحمام و مسئولیت پذیری کودک در قبال انجام این کار از نکات مهمی است که جای تعمق و بررسی دارد.به این دلیل که کودک در فضای حمام و دستشویی به مسواک زدن و شستشوی خود می پردازد این مکان برای او نقش مهمی در رشد و آموزش او یفا میکند. برای دکوراسیون حمام کودک میتوان از دکوراسیون اتاق خواب او الهام گرفت.با رنگها و خلاقیت ودر نظر گرفتن فضایی مناسب برای دستان کوچک او ،ما 10 نکته برای دکورسیون حمام وی در نظر گرفته ایم و با در نظر گرفتن سن کودک میتوانید از نکته های متناسب با سن کودک خود استفاده کنید.بهتر است برای کودکان خردسال از رنگهای ساده وروشن وبرای نوجوانان از رنگهای تیره استفاده کنید.


•پس زمینه دیوارهای حمام را رنگی کنید، هنگامیکه میخواهید از رنگهای سفید و استخوانی و قهوهای برای دیوار ها استفاده کنید بایداز رنگهای پس زمینه شاد و ملون در اطراف آن رنگها استفاده کنید.می توانید قفسه های آرایشی و کابینت های دستشویی را رنگ کرده و یا از کاغذ دیواری یا برچسب های فانتزی بر روی دیوار ها استفاده کند.توجه داشته باشید هنگامیکه از برچسب ها استفاده میکنید بخاطر رطوبت حمام امکان جدا شدن بر چسب ها از روی دیوارها وجود دارد.

•سطوح حمام را از مصالح قابل شستشو و با دوام انتخاب کنید،برای دکوراسیون حمام کودک،بخصوص اطراف مناطق مرطوب همانند توالت، روشوی و وان از سطوحی استفاده کنید که به سهولت پاک شوند و با دوام باشند.سرامیک و رنگهای قابل شستشو گزینه های ایده الی می باشند.

•نور پردازی فراوانی را در حمام کودک اعمال کنید،بهتر است برای تمامی حمام ها نور پردازی کافی رعایت شود. شما نمی خواهید که حمام تان مکانی تاریک باشد.به همین منظور برای تمیزی و استحمام کودکان خود حتما باید مکانی پر نور داشته باشید چون حمام کودکان اصلی ترین منطقه ای است که امکان آسیب دیدگی آنها درآ ن مکان می باشد.نورهای دیواری و بالا ی قفسه ها و کابینت دستشویی حتما باید پر نور بوده و سایه ایجاد نکند.تحریریه معماری ارگان را دنبال کنید

•کلید ها را طوری طراحی کنید که استفاده آنها برای کودکتان سهل وآسان باشد،به یاد داشته باشید هنگامیکه حمام را طراحی می کنید کلیدها را جایی قرار دهید که پیدا کردن آنها برای کودکان سهل بوده و با قد آنها متناسب باشد.دستشویی های کابینت دار که دارای قفسه های متعددی می باشندو همینطور جا صابونی و جا مسواکی عروسکی و سبدهای حمام به این مکان نظم داده و به کودک کمک می کند که حمام و دستشویی را تمیز و مرتب نگه دارد.

•از اثاثیه و قفسه های کوچک ومناسب برای کودک خود استفاده کنید،داشتن اثاثیه مناسب سن کودک کمک بسزایی در یادگیری استفاده از این وسایل و استحمام کردن اومی کند.

•بودجه ای را برای لوازم داخل حمام در نظر بگیرید،هنگامیکه حمام کودک خود را طراحی می کنید از رنگهای ساده که با لوازم داخل حمام مانند پادری ،پرده حمام ،و دستگیره هاهماهنگی دارند استفاده کنید زیرا که نمای زیبایی را به حمام کودک میدهد.

•تم یا سبکی را برای دکوراسیون حمام کودک انتخاب کنید،اگر نمی دانید حمام را چگونه دکوراسیون کنید بهتر است تمی را که کودک خود دوست دارد و از آن لذت می برد را انتخاب کنید.مثلا بهتر است طرح های حیوانات ،ورزشی و شخصیتهای کارتونی با رنگهای مورد دلخواه انها بکار رود.اگر فرزند شما به سنی رسیده است که بتواند نظر بدهد از او بخواهید تا برای دکوراسیون حمام خود ایده بدهد و آن چیزی را که می پسندد در حمام او اعمال کنید.

•امنیت حمام،از امنیت حمام اطمینان حاصل نمایید.مثلا دستگیره های کریستالی بعضی از کابینت های دستشویی شاید زیبا به نظر برسند اما برای کودکان خردسال خطرناکند.اطمینان حاصل نمایید که لوازم دکوری داخل حمام از مواد شیمیایی مضر تهیه نشده باشد.

•حمام نوجوان خود را جدید و به روز کنید،با استفاده از لوازم و رنگهای مناسب و منطبق با دکوراسیون حمام نوجوان خود،تغییرات مطلوبی را برای وی ایجاد کنید. حوله های رنگی وپادری های زیبا حال و هوای خوشایندی را برای نوجوان شماایجاد میکند.

•سخت نگیرید و ساده بنگرید،به یاد داشته باشید هنگامیکه حمام کودک خود را طراحی می کنید از این کار لذت ببریدو از مجلات دکوراسیون کمک گرفته و یا از مغازه های دکوری فروش دیدن نمایید.خیلی از این مغازه ها تسهیلات دکوراسیون فوری را در اختیار شما قرار می دهند و نیازی به فکر کردن شما دراین مورد نیست.

بکار گیری این 10 نکته برای دکوراسیون حمام کودک بسیار ساده و لذت بخش خواهد بود.هنگام انجام دکوراسیون سن و سبک زندگی خویش را در نظر بگیرید.اگر از والدین پر مشغله می باشید که وقت تمیز کردن سریع حمام را ندارید از سبدهای ابکشی برای تمیز کردن سریع آنها استفاده کنید.به یاد داشته باشید که شما به کودکان خود لذت بردن از استحمام و خلاقیت یادگیری را آموزش می دهید.




کپی با ذکر منبع (لینک) مجاز است

اشتراک

دیدگاه دیگران (بدون دیدگاه)...

Leave a reply

نام:: فیلد اجباری.
آدرس رایانامه: فیلد اجباری. غیر فعال
وبسایت::
کد امنیتی:: فیلد اجباری.
دیدگاه: فیلد اجباری.