• ۱۳۹۵/۰۶/۰۱ ۰۰:۵۰:۰۰
  • در طراحی و دکوراسیون داخلی مجتمع مسکونی
  • توسط argan2
  • بازدید: 1235
  • اخرین ویرایش: ۱۳۹۶/۰۷/۲۹ ۲۰:۴۳:۱۳
  • چاپ نوشته هاچاپ پی دی اف
ژانادو

ژانادو

ژانادو

پروژه ژانادو شامل 18 واحد آپارتمان است که برای تابستان در نظر گرفته شده است. این بنا، توسط ریکاردو بافیل در سال 1971 طراحی شد. ایده این پروژه، با الهام از فرم قلعه بوده که در نزدیکی پرتگاه واقع شده است. این پروژه مکعبی با هندسه صلب است که بر روی سطح خارجی آن شکست هایی ایجاد شده که نمایی زیبا با نمایش نور و سایه ی خیره کننده بوجود آورده است. جزئیات بومی و عناصر سقف با هم این نمای نامنظم که ترکیبی از اصول مدرن با عناصر سنتی را باعث شده اند.


ژانادو

هر واحد از سه مکعب، یکی برای فضای زندگی، یکی برای خوابیدن و سومی برای فضاهای خدماتی تشکیل شده است. مکعب ها در اطراف محور عمودی شامل پله قرارگرفته اند که رویکردی مشابه ساختمان دیوار سرخ دارند. تکه های شکسته برای هماهنگی میان این محور بسیار مناسب اند.بنا از تراس های سایه دار برای کاهش تاثیرات گرما و همچنین سقف های هذلولی برای ارائه مناظر گسترده تر استفاده کرده است، که تاحدودی با روش های محلی مطابقت دارد.


ژانادو

جالب ترین اتفاق در مورد این بنا این واقعیت است که هیچ برنامه و یا ارتفاعی توسط معماران محاسبه نشده است. واحد ها بصورت هندسی پس از تجزیه و تحلیل ساختاری در مدل آزمایش قرار گرفته اند. جهت گیری و ضرورت نور، سیستم های تهویه، حریم خصوصی، و نقاط اتصال تعیین شدند. در آخر فضاها کیفیتی زیبا از زندگی را به تصویر در آوردند.


ژانادو

ژانادو


اشتراک

دیدگاه دیگران (بدون دیدگاه)...

Leave a reply

نام:: فیلد اجباری.
آدرس رایانامه: فیلد اجباری. غیر فعال
وبسایت::
کد امنیتی:: فیلد اجباری.
دیدگاه: فیلد اجباری.