• ۱۳۹۵/۰۵/۱۰ ۰۵:۲۰:۴۲
  • در طراحی معماری رستوران
  • توسط argan2
  • بازدید: 1499
  • اخرین ویرایش: ۱۳۹۶/۰۷/۲۷ ۱۹:۲۶:۳۷
  • چاپ نوشته هاچاپ پی دی اف
رستوران یو آن

رستوران یو آن

 

 

رستوران یو آن

به گزارش ارگان معماری: رستوران 5 ستاره "یو آن" در شنیانگ (Shenyang) ))چین از زمره رستوران های خوش نام چین است که آمیزه ای از طعم های غرب و شرق در آن سرو می شود.

رستوران یو آن

این رستوران با مساحتی برابر با 8500 مترمربع و طرحی از "گروه معماری نوتا" و "معماران اینجینیرز"، در سال 2009 میلادی، شامل چند بخش اصلی، سالن اصلی غذاخوری، سالن غذاخوری جانبی، سه اتاق خصوصی، پیشخوان سرو غذا، پیشخوان غذاهای دریایی، انبار و فضای آشپزخانه می باشد. نوتا شرکتی چند مدیریتی در طراحی است، با دامنه فعالیت در عرصه های برنامه ریزی شهری، معماری، سازه و طراحی داخلی که در سنگاپور افتتاح و اکنون با چند شعبه در کوآلالامپور، بانکوک، هنگ کنگ و شانگهای از دفاتر بی رقیب در عرصه طراحی است.

رستوران یو آن

رستوران یو آن

نمای بسیار جذاب رستوران یوآن بر پایه جداره تمام شیشه ای آن بنا شده است که ضمن برقراری ارتباط بصری درون و بیرون مجموعه، منظری از قلب سالن اصلی، جایی که صحنه اجرا و پیانو کانون فضا است، برای عابران به تصویر می کشد. به نقل از طراحان، جداره شیشه مرزی نامرئی است که طرح داخلی را به معماری بنا و نمای آن تسری می بخشد. نکته تاثیرگذار نما جداره یکدست گرانیت تیره ای است در پشت جداره شیشه ای، توسط نورهای قرمزی به صورت نامنظم تزیین شده است. گرانیت تیره ای که به صورت برش های افقی روی نما به کار گرفته شده است از یکسو ترکیب زیبایی در نما پدید می آورد و از سویی دیگر بر روی سقف و یا بعضا روی جداره ها با مصالح دیگری باز آفرینی شده اند.

رستوران یو آن

بدین ترتیب با وجود مساحت زیاد رستوران و تفکیک آن به بخش های کوچک تر و زون بندی های مختلف، هنوز وحدت میان فضاهای رستوران حفظ شده و کلیتی منسجم را پدید آورده است.

 

رستوران یو آن

برای دیدن ادامه تصاویر به گالری رجوع کنید

 

اشتراک

دیدگاه دیگران (بدون دیدگاه)...

Leave a reply

نام:: فیلد اجباری.
آدرس رایانامه: فیلد اجباری. غیر فعال
وبسایت::
کد امنیتی:: فیلد اجباری.
دیدگاه: فیلد اجباری.