• ۱۳۹۵/۰۷/۱۸ ۰۰:۴۰:۰۰
  • در طراحی و دکوراسیون دانشگاه و دانشکده
  • توسط argan2
  • بازدید: 3643
  • اخرین ویرایش: ۱۳۹۶/۰۸/۱۳ ۱۰:۳۵:۳۳
  • چاپ نوشته هاچاپ پی دی اف
دانشکده هنر و معماری ییل

دانشکده هنر و معماری ییل

فروشگاه معماری

دانشکده هنر و معماری ییل

به گزارش ارگان معماری: در میان نسل دوم معماران مدرن که پس از جنگ جهانی دوم سعی در تعدیل عقاید افراطی، اعتلای آرمان ها و رفع چالش های معماری مدرن داشتند، لویی کان و پل رودولف بیش از سایرین موفق بودند. این دو معمار هر یک به نحوی تحت تاثیر اساتید معماری مدرن و مشتاق به کشف پتانسیل های مصالح جدید نظیر بتن بودند.


دانشکده هنر و معماری ییل

در سال 1963 پال رودولف Paul Rudolph) ساختمان دانشکده هنر و معماری دانشگاه ییل را در نبش تقاطعی در"نیوهاون" آمریکا طراحی نمود که درست در کنج مقابل آن گالری آثار هنری دانشگاه توسط لویی کان طراحی شده بود.


دانشکده هنر و معماری ییل

بنای گالری که یک دهه پیش از طرح رودولف احداث شده بود می توانست الگویی الهام بخش برای رودولف باشد؛ ساختمانی چهار طبقه با نمایی از شیشه و فولاد، متاثر از معماری مینیمال "میس وندر روهه". با این وجود رودولف که درصدد تبیین زبان معماری شخصی خود بود با الهام از ساختمان لارکین اثر فرانک لوید رایت و آثار متاخر لکوربوزیه، توانست سبک معماری بروتالیستی و تندیس گرا را اعتلا بخشیده و بنایی درخور تحسین و ماندگار خلق کند، بنایی که به عنوان یکی از سمبل های معماری مدرن متاخر شناخته شده و نقشی تاثیرگذار در شکل گیری معماری دهه شصت و هفتاد میلادی داشته است.


دانشکده هنر و معماری ییل

رودولف با آشکار ساختن عناصر سازه ای بتنی و تاکید بر بافت مصالح، طبیعت بی آلایش مصالح مدرن را ستوده و سبک معماری بروتالیستی را اعتلا بخشید. نکته شاخص دیگر در این بنا، تضاد میان سیالیت فضاهای داخلی و صلبیت جداره های خارجی در ساختار درونگرای پروژه است.


دانشکده هنر و معماری ییل

در اغلب آثار رودولف ایده های اصلی طرح در مقطع شکل می گیرد و چنانچه در مقاطع این پروژه نیز مشاهده می شود تعدد طبقات در داخل ساختمان بسیار زیاد بوده و سطوح داخلی ساختمان به بیش از سی تراز ارتفاعی مختلف قابل تفکیک است، حال آنکه نمای خارجی ساختمان پنج طبقه به نظر می رسد.


دانشکده هنر و معماری ییل

در سال 1969 حریقی شبانه بخش زیادی از فضاهای داخلی را از بین برد ودر عملیات بازسازی آن قسمت هایی از طرح نیز تغییر نمود. در سال 2008 نیز طرح بازسازی و گسترش دانشکده هنر و معماری ییل توسط چارلز گواثمی، معمار صاحب نام آمریکایی طراحی و اجرا گردید.


دانشکده هنر و معماری ییل

اشتراک

دیدگاه دیگران (بدون دیدگاه)...

Leave a reply

نام:: فیلد اجباری.
آدرس رایانامه: فیلد اجباری. غیر فعال
وبسایت::
کد امنیتی:: فیلد اجباری.
دیدگاه: فیلد اجباری.