• ۱۳۹۵/۰۵/۱۳ ۰۵:۲۰:۴۷
  • در گالری معماری و طراحی داخلی
  • توسط argan2
  • بازدید: 1990
  • اخرین ویرایش: ۱۳۹۶/۰۷/۲۷ ۲۰:۱۶:۵۸
  • چاپ نوشته هاچاپ پی دی اف
برج مسکونی ولو

برج مسکونی ولو

 

برج مسکونی ولو

ارگان معماری می نویسد: برج های مسکونی ولو (Velo)، توسط Hani Rashid وLise Anne Couture)) از اعضای گروه Asymptote Architecture در سال 2012 در سئول کره جنوبی، طراحی شد.

برج مسکونی ولو

برج هایی عمودی و استوانه ای شکل که هر قسمت آن، چرخشی مخصوص داشته که توجه به دید و منظر اطراف، حریم خصوصی و شرایط محیطی را ارتقا داده اند. شامل هشت خوشه مسکونی است که هر خوشه آن، ارتباط بصری خاصی با پارک بزرگ یونگسان Yongsan مجاورش برقرار کرده است. این خوشه ها توسط، باغ بام ها، امکانات عمومی مشترک و فضاهایی خاص،بر جذابیت خود افزوده اند. برج های ولو از سه قسمت عمده تشکیل شده اند: یک پایه (در طبقات پایینی)، حجم انباشته خوشه ها و یک پل آسمانی.

برج مسکونی ولو


برج مسکونی ولو

قسمت پایه برج، به عنوان تکیه گاه و نقطه اتصال خوشه های بالایی با زمین است که به راحتی با پارک مجاور در ارتباط است. حجم های انباشته ی خوشه ها، هر کدام توسط باغ بامی زیبا وبا چرخشی خاص، به خوشه ی بعدی مرتبط است. در بالاترین قسمت هم پل آسمانی را می بینیم که برای اتصال خوشه آخر، مورد استفاده قرار گرفته، پلی با امکانات رفاهی عمومی و رو به آسمان که دو برج را به هم متصل کرده است.

برج مسکونی ولو

برج مسکونی ولو


بر اساس نظر معمار پروژه، طراحی برج و استراتژی ساخت و ساز آن، از آخرین پیشرفت های طراحی موادی که هم اکنون در صنایع خودرو، هوافضا و دریایی استفاده می شود، بهره گرفته است. با ادغام این ابزار جدید در طراحی برج های Velo می توان نگاهی جدید به آینده ساختمان هایی کرد که با کمک پیشرفت های تکنولوژیکی در ساخت و مونتاژ اجزای ساختمان ساخته خواهند شد.

برج مسکونی ولو

برج مسکونی ولو

 


اشتراک

دیدگاه دیگران (بدون دیدگاه)...

Leave a reply

نام:: فیلد اجباری.
آدرس رایانامه: فیلد اجباری. غیر فعال
وبسایت::
کد امنیتی:: فیلد اجباری.
دیدگاه: فیلد اجباری.