• ۱۳۹۵/۰۹/۱۵ ۰۰:۳۰:۰۰
  • در معماری و طراحی داخلی خانه
  • توسط argan2
  • بازدید: 1268
  • اخرین ویرایش: ۱۳۹۶/۰۸/۱۴ ۱۱:۰۵:۲۹
  • چاپ نوشته هاچاپ پی دی اف
ویلا

ویستا، خانه‌ای کوچک

خانه ی ویستا

خیلی وقت‌ها به فضایی شخصی نیاز داریم، فضایی که دور از همهمه و شلوغی برای مدتی هر چند کوتاه و دور از بقیه به سرو سامان دادن کارهای‌مان بپردازیم. خانه‌ی کوچکی که در ادامه به تماشایش خواهیم نشست، چنین فضایی را در اختیار افراد قرار می‌دهد.

خانه ی ویستا

 Escapehomes، گروه طراحی فعال در "ویسکانسین" ایالات متحده، طرحی جدید برای خانه‌ای کوچک و زیبا ارائه کرده است. این فضای دنج و راحت برای استفاده‌ی یک نفر طراحی شده و دارای همه‌ی امکانات لازم است.

خانه ی ویستا

این خانه که "ویستا" (Vista) نام دارد، به عنوان "خانه‌ی شخصی" معرفی شده است. اما دلیل این نام‌گذاری را از زبان "دن دوبروولسکی" (Dan Dobrowolski) بنیان گذار این شرکت می‌شنویم:

"همانطوری که هر فرد یک کامپیوتر یا میز شخصی دارد، این خانه نیز مختص اقامت یک نفر طراحی و با تمامی امکانات مورد نیاز ارائه شده است. فضایی شخصی برای انجام فعالیت‌های شخصی"

خانه ی ویستا

خانه ی ویستا

خانه ی ویستا

خانه ی ویستا

خانه ی ویستا

خانه ی ویستا

به دلیل وسعت اندک، تمام همّ و غمّ تیم طراحی، ارائه‌ی فضایی بهینه شده بوده است، به طوری که حتی از کم‌ترین فضاهای ممکن نیز بهترین استفاده شده و در عین حال حالت دنج و راحتی محیط نیز محفوظ باقی بماند. به عنوان نمونه تلویزیون به موازات پنجره و در فضایی کوچک جاسازی شده و جای کمی را اشغال کرده است.

خانه ی ویستا

وسعت این خانه ۱۴.۸۸ متر مربع و طول آن ۶ متر است. در ساخت بخش بیرونی آن از چوب درخت سرو، فولاد و پنل‌های حفاظتی استفاده شده است. بخش درونی آن نیز دارای فضای خواب، یک آشپزخانه‌ی کوچک، حمام با دوش، یک میز ناهارخوری کوچک و فضاهای متنوع طبقه‌بندی شده برای قرار دادن وسایل است.

خانه ی ویستا

پنجره‌های آشپزخانه هم نور کافی را به محیط وارد می‌کنند و هم نقشی مهم در دل‌باز شدن هر چه بیش‌تر فضای درونی این خانه ایفا می‌کنند.

خانه ی ویستا
اشتراک

دیدگاه دیگران (بدون دیدگاه)...

Leave a reply

نام:: فیلد اجباری.
آدرس رایانامه: فیلد اجباری. غیر فعال
وبسایت::
کد امنیتی:: فیلد اجباری.
دیدگاه: فیلد اجباری.