• ۱۳۹۵/۰۴/۰۶ ۱۵:۲۳:۰۸
  • در طراحی و دکوراسیون ویلا
  • توسط argan2
  • بازدید: 1643
  • اخرین ویرایش: ۱۳۹۶/۰۷/۰۲ ۱۹:۵۳:۰۴
  • چاپ نوشته هاچاپ پی دی اف
ویلا تندیس وار پکن

ویلا تندیس وار واقع در پکن چین معروف به شهر پریان


در این طراحی، یکی از خصوصیات کیفی ضروری طرح مورد بحث این بود که هر ویلا هویت خاص خود و همچنین حال و هوای متمایزی در میان کل مجموعه ساختمان های دیگر داشته باشد. در نتیجه، ترکیبی از ثبات در طراحی و ویژگی منحصر به فرد در این پروژه استفاده شده است. اما جنبه متمایز کننده این پروژه را باید نمای بیرونی درنظر گرفته شده برای منازل دانست،بنابراین هرچند تغییرات اندکی در فرم این سازها داده شده است، اما سطح بیرونی هر یک از منازل نشانگر پیچ و تابی ظریف و انحناهایی است که در گوشه ها داده شده است، به این ترتیب، درعین خلق ریتمی هماهنگ، ظاهری طبیعی نیز به ساختار داده شده است. افزون بر این، رنگ آجری ارتباط بین محیط طبیعی و طرح مسکونی را دوچندان می کند.




ویلاها در سرتاسر ساحل رودخانه پراکنده شده اند و هر کدام ویژگی های خاص خود و فضاهای مسکونی ویژه ای را دارند. ویلاها در امتداد ساحل رودخانه پراکنده شده اند و هر کدام از آنها درعین داشتن خصوصیات و فضاهای مسکونی خاص خود در فضای مشاع مجتمع نیز ترکیب شده اند تا حس حضور در یک محله و اجتماع را بین ساکنان تقویت نماید.
بد نیست بدانید که از منظر بیرونی این ویلاها به شکلی طراحی شده اند تا شرایط داخلی و بیرونی با پیوستگی زیاد را خلق نمایند. در این راستا از ویژگی های ادغامی متفاوت، از جمله بالکن، پنجره های جلوآمده، سقف های گنبدی یا تراس ها و باغچه های پشت بامی استفاده شده است.
در این میان از آنجایی که هدف خلق انواع مختلفی از ویلا با نقشه های گوناگون در جای جای پلات بوده است، ویژگی های مختلف دیگری نیز با ساختاری متفاوت چیدمان شده اند که نتیجه ی آن حفظ تنوع در ساخت این بناها است .




به واسطه پیچش سطوح منحنی، تغییرات اندک در نمای بیرونی ویلاها داده شده تا ساکنین سبک زندگی مدرن و کلاسیک را با ترکیبی جالب با نیازهای زندگی خانوادگی تجربه کنند.









اطلاعات کلی پروژه:
کارفرما: guorui group
مکان: جاده دوم یونتنگ، منطقه توسعه اقتصادی و فنی میون۱، پکن، چین
زیربنای ساختمان: ۲۶۴۵۵ مترمربع
زیربنای سایت: ۲۳۴۸۹ مترمربع
نوع پروژه: مسکونی
وضعیت: تکمیل شده


اشتراک

MOD_AMC_HAS_C1 نظر دهی

Leave a reply

نام:: فیلد اجباری.
آدرس رایانامه: فیلد اجباری. غیر فعال
وبسایت::
کد امنیتی:: فیلد اجباری.
دیدگاه: فیلد اجباری.