• ۱۳۹۵/۰۵/۱۰ ۱۴:۴۰:۴۶
  • در طراحی و دکوراسیون ویلا
  • توسط argan2
  • بازدید: 1848
  • اخرین ویرایش: ۱۳۹۶/۰۷/۲۷ ۱۹:۳۴:۱۲
  • چاپ نوشته هاچاپ پی دی اف
ویلا جیراسول

ویلا جیراسول

 

ویلا جیراسول

به گزارش ارگان معماری: جیراسول در زبان ایتالیایی به معنای گل آفتابگردان می باشد و ویلا جیراسول مانند یک گل آفتاب گردان، روی خود را به سمت خورشید کرده و آن را در آسمان تعقیب می کند.

ویلا جیراسول

صاحب و مخترع این ویلا آنجلو اینورنیزی یک مهندس ساختمان و مهندس دریانوردی بود. دره مارسیلیس ایتالیا در آن زمان منطقه بکری از تاکستان، بیشه های زیتون و جنگل های بلوط و سرو بود. ایده ی رومانتیک خانه آفتابگردان به خوبی با محیط اطراف آن منطبق است. البته در حقیقت بیشتر شبیه یک جرثقیل در حال حرکت یا یک پل گردان می باشد تا یک گل آفتابگردان.

ویلا جیراسول

ویلا به دو قسمت تقسیم شده؛ قسمت پایینی، یک استوانه سه طبقه است که در دل دامنه تپه اجرا شده است. یک سکوی ربع دایره بر روی خانه دو طبقه L شکل ایستاده و کل قسمت بالایی بر روی پانزده واگن که بر روی ریل های دایره ای حرکت می کنند قرار گرفته است. دو عدد از واگن ها و ریل بیرونی، دارای موتورهای الکتریکی می باشند که قدرت یک دور چرخش ساختمان در زمان 9 ساعت را دارند. غیر عادی ترین قسمت این مکانیسم، محوری است که کل ساختمان به دور آن می گردد؛ این محور متصل به لایه بالایی است و نه زیرین و بصورت یک استوانه که در برگیرنده پله گردی حفره دار و یک اسانسور می باشد طراحی شده است.

ویلا جیراسول

ویلا جیراسول

در پایین ترین قسمت ساختمان و در حفره ای تورفته در زیرزمین، یک تکیه گاه بزرگ مرکزی چرخان تعبیه شده است. سازه خانه و محور چرخنده یک خرپای ویریندیل خارق العاده ساخته شده از بتن مسلح به جای فولاد است. مفصل گودالی در قسمت بالا از سقف خانه بیرون زده و توسط فانوسی که دقیقا شبیه عدسی یک فانوس دریایی است پوشیده شده است. از نظر معماری قسمت دوار از قسمت ثابت کاملا مجزا می باشد؛ یک ساختمان مدرن غیرقابل انعطاف که با پانل های آلومینیومی پوشیده شده است.

ویلا جیراسول

داخل پلان تقریبا سر راست و تقریبا معمولی است؛ اکثر اتاق ها رو به تراس متحرک دارند و قسمت های خدماتی و راهروها در وجه بیرونی به شکل L طراحی شده اند. معمار این ساختمان اتور فجیولی نه تنها آن را مبتکرانه طراحی کرده بلکه باعث هر چه زیباتر شدن آن گردیده است. این ویلا اکنون در حال خراب شدن بوده و مدتی است که چرخشی نداشته است؛ اما دانشگاه محلی، تصمیماتی برای تعمیر مجدد آن دارد.

ویلا جیراسول

 

برای دیدن ادامه تصاویر به گالری رجوع کنید
اشتراک

دیدگاه دیگران (بدون دیدگاه)...

Leave a reply

نام:: فیلد اجباری.
آدرس رایانامه: فیلد اجباری. غیر فعال
وبسایت::
کد امنیتی:: فیلد اجباری.
دیدگاه: فیلد اجباری.