• ۱۳۹۵/۰۶/۳۱ ۰۰:۰۰:۰۱
  • در طراحی و دکوراسیون دانشگاه و دانشکده
  • توسط argan2
  • بازدید: 1624
  • اخرین ویرایش: ۱۳۹۶/۰۸/۱۱ ۱۹:۱۸:۵۱
  • چاپ نوشته هاچاپ پی دی اف
دانشگاه یووسکوله

دانشگاه یووسکوله

دانشگاه یووسکوله

درپایان ماه مه 1951 May موسسه یووسکوله فنلاند برای طراحی ساختمان جدید آموزشی، اقدام به برپایی مسابقه ای کرد که آلوار آلتو (Alvar Aalto) برنده میدان شد.

دانشگاه یووسکوله

الگوی Uشکل ساختمان با ایجاد یک فضای باز مرکزی همراه بود که به عنوان میدان ورزشی از آن استفاده می شد. ساخت و ساز کالج های آموزشی برای مدرسین نیز از سال 1953 و در کنار ردیفی از درختان کاج آغاز شد.

دانشگاه یووسکوله

هماهنگی و اختلاط طبیعت و معماری، چیزی است که در بیشتر پروژه های آلوار آلتو دیده می شود. ویژگی ای که از دوران کودکی و تحصیل خود آلتو در زندگی شخصی اش وجود داشته است و در محیطی مشابه آنچه که امروز طراحی کرده، تحصیل نموده است.

دانشگاه یووسکوله

ساختمان اصلی از یک سالن بادبزنی شکل تشکیل شده که یک بال آن؛ سه طبقه مستطیل شکل پر شده از کلاس های درس و بال دیگر آن؛ آزمایشگاه ای است که همه ی اینها توسط یک سالن و یک راه پله بهم مرتبط شده اند.

دانشگاه یووسکوله

تاکید آلتو در مادیت وترکیبی از دیوارهای سفید با چوب، آجر و شیشه بر جذابیت بنا افزوده است. همچنین با استفاده از پانل های شیشه ای؛ از درون ساختمان، طبیعت اطراف دیده می شود. کتابخانه دانشگاه یووسکوله از دیگر ساختمان های طراحی شده آلتو در این مجموعه است. کتابخانه ای دو طبقه با سقف مسطح که تقریبا کل سطح آن با پنجره پوشیده شده است و البته شش نورگیر هم در امتداد بالای پشت بام دارد.

دانشگاه یووسکوله

لیست ساختمان های طراحی شده توسط آلوار آلتو در پردیس دانشگاه یووسکوله بدین شرح است: مسکن کارکنان و فضای اقامتی دانشجویان در سال 1952-1954، ساختمان اصلی در سال 1954 – 1956، استخر 1954-1958، ساختمان آموزش و پرورش در سال 1971، کتابخانه در سال 1957 و در آخر دانشکده آموزش و پرورش در سال 1966 به عنوان دانشگاه اعلام شد.

دانشگاه یووسکوله


دانشگاه یووسکوله


اشتراک

دیدگاه دیگران (بدون دیدگاه)...

Leave a reply

نام:: فیلد اجباری.
آدرس رایانامه: فیلد اجباری. غیر فعال
وبسایت::
کد امنیتی:: فیلد اجباری.
دیدگاه: فیلد اجباری.