• ۱۳۹۵/۰۸/۲۰ ۰۰:۵۹:۰۰
  • در معماری و طراحی داخلی خانه
  • توسط argan2
  • بازدید: 1229
  • اخرین ویرایش: ۱۳۹۶/۰۸/۱۳ ۱۹:۵۶:۳۶
  • چاپ نوشته هاچاپ پی دی اف
خانه مریکا - آلدرتون

خانه مریکا - آلدرتون

خانه آلدرتون

به گزارش ارگان معماری:این خانه که برای هنرمندی به نام بندوک مریکا و همسر و فرزندانش در شمال استرالیا و نزدیک به دریا طراحی شد، برجسته ترین آثار معماری استرالیا را به مبارزه می طلبید.

گلن مورکت یک متخصص طراحی خانه های مسکونی بود که منحصرا در استرالیا طراحی می کرد؛ اگر چه این اولین پروژه او از یک کارفرمای بومی و اولین ساختمان او در یک منطقه کاملا گرمسیری بود. در آغاز کار هم مشکلات فنی و هم مشکلات فرهنگی وجود داشت؛ چگونه می توان در محیطی که هیچ گاه دمایش به کمتر از 25 درجه سانتی گراد نمی رسد و معمولا بیش از 40 درجه می باشد، یک فضای محلی راحت و قابل تحمل را ایجاد کرد؛ درحالیکه باید از خطر عنکبوت های سمی و خزندگان گزنده مصون بود و نیز از تکنولوژی هایی مانند تهویه مطبوع که از نظر فرهنگی در این منطقه بیگانه هستند، اجتناب کرد.


خانه آلدرتون

جواب مورکت به این مساله، خانه ای ممتد از چوب و فلز و قرار گرفته بر روی چوب بست بود؛ این خانه نه حجمی محصور و حفاظت شده، بلکه سکویی قرار گرفته در سایه با انواع پنجره های مشبک، تیغه های موج گیر و منافذ بادگیر بود. خانه در همه جهات بازشو دارد. در ورودی، درهای بزرگ کشویی وجود دارند و تمامی پنجره ها که هیچ یک شیشه ای نیستند، به صورت لولایی به بالا باز شده و با بالابرهای گازی، تجهیز شده اند. حتی در شب ها که خانه کاملا به دلیل امنیتی بسته است، تهویه طبیعی در این خانه عمل می کند.

تصاویر خانه آلدرتون

قسمت هایی مانند گنجه ها در نشیمن و تختخواب ها در اتاق کودکان، برای اطمینان از جریان هوا، از روی زمین بالا آورده شده اند. تمامی اتاق ها به جز دوش ها و سرویس های بهداشتی از سطح زیرین سقف بلند فاصله دارند. این یک ساختمان کاملا پیش ساخته است که توسط دو قایق ساز در نزدیکی سیدنی استرالیا ساخته شد. این خانه یک ساختمان اقتصادی است و تقریبا مشخصاتی شبیه خانه هایی در مزرعه دارد، اما دیتیل های ظریف و مهارت های به کار رفته در ساخت، آن را به اثری برجسته در میان آثار زندگی حرفه ای مورکت تبدیل می کند؛ شاید این ساختمان عملا در روش استفاده از مصالح و تطابق با اقلیم واضح ترین بیان از عقاید معماری او باشد و میتواند عمیق ترین منابع الهام طراحی او را به نمایش بگذارد.


اشتراک

دیدگاه دیگران (بدون دیدگاه)...

Leave a reply

نام:: فیلد اجباری.
آدرس رایانامه: فیلد اجباری. غیر فعال
وبسایت::
کد امنیتی:: فیلد اجباری.
دیدگاه: فیلد اجباری.