• ۱۳۹۵/۰۵/۰۳ ۰۵:۲۰:۳۰
  • در طراحی داخلی
  • توسط argan2
  • بازدید: 1013
  • اخرین ویرایش: ۱۳۹۶/۰۷/۰۴ ۲۰:۰۷:۱۶
  • چاپ نوشته هاچاپ پی دی اف
برج جعبه ای

برج جعبه ای



برج جعبه ای

به گزارش ارگان معماری: هدف اصلی پروژه "برج جعبه ای" که در اصل هتلی اقامتی است؛ ارتباط ساختمان با محیط اطرافش بود. پروژه در سه محور اصلی تعریف و جهت گیری شد؛ یکی به سمت ساختمان Sagrada Familiaاثر آنتونی گائودی، دومی به سمت ساحل و سومی به سوی میدان فرشتگان اشاره دارد.

برج جعبه ای

طراحی این آسمان خراش توسط گروه معماریPapaioannou در سال 2011 در بارسلونا اسپانیا انجام گردید.

برج جعبه ای

برج جعبه ای

از آنجا که قطعه زمین موردنظر خیلی بزرگ نیست و در ضمن ساختمان های اطرافش، بسیار به آن نزدیک هستند، طراح این امکان را ندارد که از همه جبهه ها پنجره و دید مستقیم داشته باشد، لذا از جبهه های قابل استفاده، نهایت بهره را برده، و تراس های باشکوه و فضاهایی آزاد و رهایی را خلق کرده تا ضمن عبور جریان هوا و ورود نور طبیعی، دید و منظری مناسب را هم ایجاد کرده باشد.

برج جعبه ای

برج جعبه ای

از راهکارهای دیگر طراح، ارائه فضاهای بدون ستون درون برج در این قاب بزرگ است که به منظور دستیابی به حداکثر آزادی در پلان و رسیدن به فضاهای مستقل داخلی تعبیه شده اند. این قاب فضایی، در عین حال که نگهدارنده ساختمان است، پوسته ای شبکه بندی شده را ایجاد کرده که در برخی از نقاط روشن تر و در برخی دیگرتاریک تر است. این شبکه ها، بازی تصادفی ای از نور و سایه را منجر شده که تغییر و تحولی خاص در فضاهای داخلی ایجاد کرده است. در طول روز، این برج شبیه منشوری نیمه شفاف به نظر می رسد.

برج جعبه ای

عملکردهای موجود در طبقات این آسمان خراش بدین شرح است:

 

1- تراز 0.00 ± فقط شامل هسته اصلی ورودی و فضاهای انبار و ذخیره سازی است.

2- از طریق یک رمپ به تراز +3.00 می رسیم که شامل سالن پذیرش رسمی، محل نگهداری چمدان، فروشگاه و فضاهای موردنیاز اولیه. در طبقات بالاتر نیز چند فروشگاه دیده می شود. در تراز +9.00 اتاق کارکنان و فضاهای غذاخوری و استراحت آنها تعبیه شده است.

3- تراز +12.00 شامل آشپزخانه و تراز +15.00 شامل رستوران می شود که به تراسی بزرگ متصل شده که به عنوان یکی از بام های سبز برج می باشد و به میدان فرشتگان دید دارد. یک سری فضاهای خدماتی دیگر هم در این تراز مشاهده می شود.

4- تراز + 18 تا +97 شامل اتاق های اقامتی و 50 حمام مشترک می باشد که به چند تراس بزرگ دیگر ارتباط دارد.

برج جعبه ای

برج جعبه ای

برج جعبه ای

اشتراک

دیدگاه دیگران (بدون دیدگاه)...

Leave a reply

نام:: فیلد اجباری.
آدرس رایانامه: فیلد اجباری. غیر فعال
وبسایت::
کد امنیتی:: فیلد اجباری.
دیدگاه: فیلد اجباری.