• ۱۳۹۵/۰۸/۱۰ ۰۰:۴۰:۰۰
  • در طراحی معماری و دکوراسیون هتل
  • توسط argan2
  • بازدید: 1360
  • اخرین ویرایش: ۱۳۹۶/۰۸/۱۳ ۱۲:۱۷:۰۴
  • چاپ نوشته هاچاپ پی دی اف
سوئیس هتل

سوئیس هتل

فروشگاه معماري


 سوئیس هتل

به گزارش ارگان معماری:سوئیس هتل، واقع در مرکز شهر برلین، کشور آلمان، یکی از موفق ترین نمونه هتل هایی است که در مراکز پر ازدحام شهرهای بزرگ بنا شده و ارتباطی مستقیم با بافت های مسکونی، خیابان های پر تردد و مراکز تجاری دارد.

سوئیس هتل در سال 2001 میلادی ساخته شده است. این هتل عظیم در زمینی با هندسه نامنظم قرار گرفته و از سه طرف توسط خیابان های اصلی شهر محاصره گشته. طراحی هوشمندانه نظام توده و فضای هتل نه تنها باعث شده است که این سه خیابان و دو تقاطع به نحو مناسبی به یکدیگر متصل شوند بلکه موجب تعریف جداره های این سه خیابان به شکل سیال و ارگانیک نیز شده است.


تصاویر سوئیس هتل

طبقات اول تا چهارم این هتل؛ که به عملکرد های تجاری، سینما، گالری، کافی شاپ، رستوران و ... اختصاص دارند به موازات خیابان ها بوده و سعی در تعریف بدنه خیابان ها نموده اند، در حالی که طبقات چهارم تا دهم هتل را قوسی فرا می گیرد که سعی در پیوند مناسب سه خیابان با یکدیگر دارد. در سیمای شهری هتل نیز از سایبان های عمودی آلومینیومی در جهت ایجاد ریتم و یکپارچگی بنا استفاده شده، به طوری که به سادگی نمی توان طبقات هتل را از سایر طبقات و عملکرد های متفاوت مستقر در حجم تفکیک نمود.

 سوئیس هتل

این هتل 5 ستاره دارای یک حیاط مرکزی وسیع و 316 اتاق می باشد که نیمی از این تعداد رو به خیابان های اطراف سایت بوده و نیمی دیگر از هیاهو و سرو صدای شهر در امان بوده و رو به حیاط آرام مجموعه دارند.

مفصل ارتباطی میان این فضاها دایره ای بزرگ است که در واقع از این فضا به عنوان گالری و نمایشگاه نیز استفاده می شود. زیربنای این هتل 35 هزار متر مربع بوده و "وان گر کن" معمار و موسس شرکت GMP از چوب به عنوان عنصر اصلی در طراحی فضاهای داخلی هتل استفاده نموده. این امر نه تنها در سرسرای ورودی و کافی شاپ هتل مشاهده می شود بلکه در طراحی فضاهای داخلی واحدهای اقامتی نیز ازچوب با فرم های سیال و ارگانیک استفاده شده است.

اشتراک

دیدگاه دیگران (بدون دیدگاه)...

Leave a reply

نام:: فیلد اجباری.
آدرس رایانامه: فیلد اجباری. غیر فعال
وبسایت::
کد امنیتی:: فیلد اجباری.
دیدگاه: فیلد اجباری.