• ۱۳۹۵/۰۸/۲۲ ۰۰:۰۰:۰۱
  • در طراحی معماری رستوران
  • توسط argan2
  • بازدید: 1268
  • اخرین ویرایش: ۱۳۹۶/۰۸/۱۳ ۲۰:۰۴:۳۴
  • چاپ نوشته هاچاپ پی دی اف
رستوران تسوجینا

رستوران تسوجینا

رستوران تسوجینا

به گارش ارگان معماری:معماری سنتی ژاپن پیوسته پیوندی ژرف و منطقی با طبیعت داشته و همواره اساس طرح ها منطبق بر خطوط ارگانیک طبیعت بوده است. در این میان چوب به عنوان مصالحی که همواره در دسترس بوده است، عنصری ثابت در طرح های معماری ژاپن می باشد.

تاکاشی سانو، معمار جوان ژاپنی عضو گروه طراحی سییت(Seeet Co) در سال 2011 این سنت را دستمایه طراحی رستورانی در لس آنجلس آمریکا قرار داده است تا زیبایی های ژاپن را در مغرب زمین احیا کند. او بر این باور است که روح انسان از بدو خلقت با طبیعت عجین بوده و تمام ایدئولوژی نوین معماری امروزه لاجرم به طبیعت ختم می شود. وی که کودکی خود را در دل تپه ها و مرغزارهای منطقه ایزومو، گذرانده بود، تصویری از آسمان معبد ایزومو را در پروژه خود بازسازی کرد و ابرهایی را که در آسمان کهن ترین معبد زادگاهش به پرواز در می آمدند با 25000 قطعه چوب استوانه ای بر روی سقف رستوران به نمایش در آورد.


تصاویر رستوران تسوجینا

تاکاشی سانو در رستوران تسوجینا (Tsujita restaurant) از تضاد رنگ مشکی پوشش چرم مبلمان ها و سنگ کف رستوران با رنگ چوب ها استفاده نموده تا آنچه آفریده بود را قوت بخشد.

تنوع در بافت، رنگمایه کرم و بازی نور و سایه بر روی عناصر چوبی در عین خلق محیطی آرام و دلچسب، انگیزه ای برای بازی چشم در محیط رستوران آفریده است.

و در مورد نمای پروژه می بینیم که به گونه ای با لایه نازکی از شیشه به عنوان فصل مشترک بیرون و درون ساخته شده که اشاره ای ظریف بر معماری برونگرای ژاپنی دارد.

تاکاشی سانو، می گوید: "من مردم کالیفرنیا را به زیبایی و لطافت فضاها و رستوران های ژاپن دعوت کرده و این طرح را به عنوان هدیه ای به آن ها تقدیم می کنم."


اشتراک

دیدگاه دیگران (بدون دیدگاه)...

Leave a reply

نام:: فیلد اجباری.
آدرس رایانامه: فیلد اجباری. غیر فعال
وبسایت::
کد امنیتی:: فیلد اجباری.
دیدگاه: فیلد اجباری.